La nova marca ciutat porta premi

El disseny de la nova marca de Viladecans, creada per l’agència creativa local La Pinza per encàrrec de l’Ajuntament, ha guanyat recentment un premi platí, la distinció máxima que atorga la International Awards Associates de Nova York en els seus guardons Muse Creative Awards en la categoria d’identitat corporativa. Es tracta d’una prestigiosa competició internacional per a professionals creatius que tenen la capacitat única d’inspirar amb un concepte, idea o disseny gràfic.

La Marca Ciutat segons la Pinza

Una picada d'ullet entre la ciutadania

La nova imatge de ciutat és més moderna, versàtil, diferenciadora i funcional. Després d’anys fent la ve baixa amb la mà com a símbol, l’Ajuntament s’ha proposat buscar la complicitat de la ciutadania fent una picada d’ullet. Un símbol que connecta amb el seu públic d’una manera amable i empàtica. El disseny guanyador de La Pinza ha buscat traslladar els valors de complicitat i acollida de la ciutat a l’exterior per posicionar-la i, al mateix temps, generar un sentiment de comunitat entre la gent de Viladecans perquè la faci seva i constribueixi a aquest objectiu de projecció.

La nova icona va lligada a l’eslògan "Som poble, soc ciutat", que vol expressar la singularitat del nostre municipi, amb equipaments i serveis de ciutat, però amb una vida i relacions socials de poble. Un poble amb cos de ciutat. Una ciutat amb cor de poble. Aquesta transformació permet agrupar tota la comunicació municipal sota una mateixa marca, que es declina en els diferents àmbits superant la varietat coneguda fins ara.

Carles Ruiz: "Adaptem la marca de Viladecans al que som avui, al que volem ser en un futur"

Una identificació amb els valors de ciutat

Una marca de ciutat serveix per posicionar la identitat d’un municipi, projectant els trets o característiques que el diferencien de la resta. Així, la marca concentra tots els actius que integren els valors d’aquella població: els relacionals, culturals, socials i econòmics. D’aquesta manera aconsegueix dos objectius: cap a l'exterior, ajuda a explicar el relat de la ciutat i el seu estil de vida, transmetent allò que fa singular aquella ciutat, que es traslladarà i emocionarà a qualsevol que la visqui. I cap a l'interior, es converteix en un important mecanisme de cohesió, de sentiment d’orgull, que guia tota la comunitat local a caminar un mateix camí.

Aquests són, precisament, els objectius que busca Viladecans amb l’estrena d’aquesta nova marca de ciutat. Viladecans té cada dia més projecció externa i és molt important tenir una marca que permeti que la gent de fora la identifiqui ràpidament amb els seus atributs i valors. A la vegada, suposa un element de cohesió i unió de les persones que viuen i fan Viladecans i, molt especialment, connectar amb el jovent perquè s’arreli al territori, per no perdre-hi talent.

En aquest vídeo l'Alcalde Carles Ruiz Novella ens ho explica. 

La renovació de la marca no és per a Viladecans simplement un canvi d’imatge, de logotip, de paraules. Va molt més enllà: permet transmetre allò que realment és la ciutat ara i la diferencia de la resta de ciutats del voltant.