Viladecans Informació

viladecans informacio atencio ciutadana oac padro gestions tramits ajuntament

L'Oficina d'atenció ciutadana

Si has de fer qualsevol gestió a títol personal amb l’Ajuntament, la teva oficina de referència és Viladecans Informació. Des d’allà es centralitzen tots els processos: sol·licitud d’informació, tràmits, presentació d’instàncies o queixes, etc. T'atendrem preferentment amb cita prèvia, amb l'objectiu d'oferir un servei més àgil per a tothom.

L’oficina està a l’edifici del Mercat Municipal i reuneix en un sol punt les oficines d’atenció que abans es trobaven en diferents equipaments, per tal d’estar més a prop teu i ajudar-te en el que necessitis.

Si ets una empresa hauràs de fer les gestions a través de l’oficina Viladecans Atenció a les Empreses.

Els tràmits presencials, amb cita prèvia

Demanar cita prèvia

Tens problemes per demanar la cita prèvia? T'ajudem!

  • A Can Modolell (c/ de Jaume Abril, 2) de dilluns a dijous, de 8 a 20 h, i divendres de 8 a 19 h
  • A l'Oficina Viladecans Informació (pl. Europa, 7) de dilluns a dijous de 9 a 14:15 h i divendres de 9 a 14 h. Dimarts i dijous també de 16:15 a 18 h
  • També ens pots trucar al 93 635 18 00 o enviar un correu electrònic a [email protected].

Coneix les gestions que pots fer a Viladecans Informació

  • Volant d’empadronament: altes, baixes, canvis, renovacions, justificant i històric (!) @

  • Volant de convivència: justificant i històric (!)

  • Cens electoral: consultes i reclamacions, consulta de mesa electoral, informació del vot per correu (!)

  • Informació estadística del municipi (!) @

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • Consulta de calendari fiscal (!) @

  • Consulta de rebuts emesos (!) @

  • Consulta de les ordenances fiscals (!) @

  • Cadastre immobiliari urbà (informació, canvi de titular de finca, agrupació o divisió de finques, construcció, ampliació o demolició d’habitatges unifamiliars, divisió de la propietat horitzontal…)

  • Recurs contra el valor cadastral d’una finca

  • Subvenció de la quota de l'IBI per a famílies monoparentals i famílies amb fills/es amb diversitat funcional

  • Duplicats de rebuts d'exercicis anteriors al 2024 (a partir de 2024 a la Diputació)

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • Informació sobre l’agenda d’activitats ciutadanes (!) @

  • Alta, baixa o modificació de dades en el Registre d’Entitats Ciutadanes; informació sobre entitats registrades; domiciliació al Casal d’Entitats; serveis per a entitats; participació a la Mostra d’Entitats

  • Autorització per a fer fogueres per la revetlla de Sant Joan

  • Utilització d’equipaments: escoles públiques, equipaments culturals, Parc Infantil de Trànsit...

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • Targeta resident (vàlida per a tots els censats al municipi), amb beneficis per a aparcar

  • Accés a zones de vianants i zones de vianants amb videovigilància (altes, modificacions…)

  • Reserva d’estacionament a la via pública (per discapacitats o altres supòsits)

  • Targeta d’aparcament per a persones amb disminució

  • Guals (sol·licitud inicial, noves plaques, etc.)

  • Avís sobre vehicles abandonats a la via pública

  • Plec de descàrrec o al·legació per denúncia de trànsit

  • Obtenció i petició de duplicat del Carnet Rosa (o Carnet Rosa de tarifa reduïda) del transport públic i del Passi Metropolità d’Acompanyant

  • Tramitació de la targeta de transport públic T-12 de tarifa reduïda per a infants
  • Llicència d’obres (majors, menors, instal·lació de grues o elevadors)

  • Comunicació d’obres (informació prèvia) (!)

  • Constitució i modificació de règim de propietat horitzontal

  • Parcel·lació urbanística

  • Primera ocupació d’immobles

  • Certificats urbanístics (aprofitament, compatibilitat…)

  • Talls de carrers per obres

  • Avís d’incidències a la via pública (mobiliari o paviment malmès, semàfors o fanals espatllats, contenidors d’escombraries en mal estat…)

  • Ocupació de la via pública (instal·lació d’atraccions de fira, tendals o altres infraestructures, per mudances, per activitats temporals, videocaixers automàtics, terrasses de bars…)

  • Rodatge i fotografies a la via pública

  • Execució de serveis a la via pública

  • Subvenció per a manteniment de jardins

  • Autorització per a encendre foc

  • Informació sobre recollida de poda

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • Informació dels serveis sanitaris de la ciutat (!)

  • Altes i baixes al cens d’animals de companyia (!)

  • Autorització de tinença d’animals potencialment perillosos

  • Recuperació d’animals extraviats a la via pública

  • Denúncia d’infraccions relacionades amb la tinença d’animals domèstics

  • Denúncia de problemes de Salut Pública

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

  • Informació sobre la preinscripció escolar

  • Sol·licitud d’accés a la Xarxa d’Escoles Bressol Municipals (!) @

  • Petició de subvencions per a activitats culturals, educatives, esportives, juvenils i d’atenció social

  • Servei d’atenció i informació a les dones

  • Servei de mediació ciutadana

  • Casaments civils i unions de fet (inclosa la cancel·lació de la unió de fet)

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • Informació sobre la ciutat i els serveis de l’administració local @

  • Informació sobre el patrimoni cultural de la ciutat @

  • Informació sobre els Elements d’Interès Patrimonial @

  • Informació sobre el Nomenclàtor de la Ciutat

  • Informació sobre les publicacions municipals

  • Informació sobre les activitats de difusió patrimonial

  • Informació sobre objectes perduts

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • Sol·licitud de PIN per a accedir a la Carpeta Ciutadana i expedició del certificat digital IDCat per a la relació a través d’Internet amb les administracions públiques (!)
  • Registre d’entrada de documents (!)

  • Presentació de queixes i suggeriments sobre els serveis públics (!) @

  • Reclamació de responsabilitat patrimonial a l’Ajuntament

  • Sol·licitud de còpia d’atestats policials

  • Consulta de registre i expedients (!) @

  • Altres certificats (béns, no percepció de retribucions o pensions de l’Ajuntament, serveis prestats per l’Ajuntament, superació de proves selectives…)

  • Sol·licitud per a fer pràctiques universitàries a l’Ajuntament

  • Sol·licitud per a participar en les proves selectives de l’Ajuntament (i devolució de drets pagats per proves no realitzades)

  • Petició de consulta de documents o de realització de treball de recerca a l’Arxiu Municipal

  • Certificats de canvis de denominació de carrers i espais públics de la ciutat

(!) Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució immediata.

@ Totes les gestions amb aquest símbol són de resolució en línia.

  • W!FI en equipaments i parcs: què és i com donar-se’n d’alta

  • W!Cable, fibra òptica a la llar: informació de cobertura i operadors que ofereixen el servei

Viladecans Informació

Plaça d'Europa, 7
08840 Viladecans

Atenció presencial preferentment amb cita prèvia.

Horari: 
De dilluns a dijous de 9 a 14:15 h i divendres de 9 a 14 h. Dimarts i dijous també de 16:15 a 18 h. Juliol, agost i setembre només matins.
Telèfon: 
936 351 800

Tràmits per Internet

A banda de l’atenció personal a l’oficina de Viladecans Informació, també et podem atendre a través d’Internet, un canal senzill i fàcil al qual pots accedir sense moure’t de casa. Per obtenir informació i realitzar alguns tràmits, has de fer-ho amb la «Carpeta del Ciutadà», que trobaràs a la seu electrònica de l’Ajuntament. Et caldrà una clau d’accés personal (PIN) que pots demanar a Viladecans Informació i que et servirà sempre. A més, també pots demanar la identitat digital personal (IDCat) per a fer gestions amb les administracions públiques.

Accedir al catàleg de tràmits

Signatura biomètrica

A les oficines de Viladecans Informació de la plaça d'Europa i a la VAE (Can Calderon) es posa a la disposició del ciutadà un nou servei de signatura biomètrica mitjançant mètodes automàtics utilitzats per reconèixer a persones sobre la base de l'anàlisi de les seves característiques físiques o de comportament. Una signatura biomètrica és qualsevol signatura d'un document electrònic en el qual la identitat del signant queda associada al mateix mitjançant la captura de les seves dades biomètriques.

Depenent de la tècnica biomètrica emprada, els paràmetres considerats són diferents: els solcs de l'empremta dactilar, la geometria de la mà, la veu, la imatge facial, etc. D'aquests paràmetres s'extreu un patró únic per a cada persona, que serà el que s'utilitzi per a posteriors comparacions. Les tecnologies biomètriques s'apliquen en dues fases: registre i autenticació.

D'aquesta manera, amb la implantació de signatura biomètrica com a forma de verificació en el canal presencial de les oficines d'Atenció al Ciutadà podem garantir l'entrada en els nostres sistemes d'identitats segures. El ciutadà podrà incrustar la seva signatura biomètrica des d'una Tauleta després de validar la documentació del tràmit.

(*) De conformitat amb el que disposa l’ article 18.3 de l’ Ordre TER 1204/2021, de 3 de novembre, per la que s’aproven les bases reguladores i s’ efectua la convocatòria corresponent a 2021, de subvencions destinades a la transformació digital i modernització de les Administracions de les Entitats Locals, en el marco del “Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia”, , en els projectes que es presentin a la convocatòria es podran finançar despeses devengades i pagades entre l’1 de febrer del 2020 i el 31 de desembre de 2022. I els projectes han d’estar acabats a 31/12/2022.

Comparteix
Opina