L’Ermita de Sales entrarà en una nova fase de restauració. La Diputació serà l’encarregada de dotar de pressupost aquest projecte que permetrà recuperar una activitat estable a l’edifici més antic de Viladecans. La millora també inclou equipament interior i un projecte museogràfic.
L'anunci el va fer ahir el president de la Diputació, Salvador Esteve, durant la signatura d'un conveni de col·laboració entre el Bisbat de Sant Feliu de Llobregat i l'Ajuntament per a la determinació d'un règim d'usos per a l'ermita. L'acord preveu que, una vegada finalitzada la restauració de l'equipament, es pugui compatibilitzar l’ús religiós i litúrgic, propi de l’ermita, amb el cultural i d’interpretació històrica, amb la finalitat d’atendre els interessos del conjunt de la ciutadania.
El conveni que se signarà, i que tindrà una vigència de 25 anys sens perjudici de pròrrogues eventuals, és una actualització del contingut de l’acord que ja es va subscriure l’any 2011, en virtut del qual es va cedir a l’Ajuntament l’ús cultural de l’Ermita de Santa Maria de Sales i es va procedir a l’assumpció, per part de la Corporació local, de la realització d’obres de consolidació i restauració interior de l’ermita.



Afegeix un nou comentari