L'Ajuntament atorga ajuts per promoure l'accés universitari a 50 estudiants

Per facilitar el seu desenvolupament acadèmic

Garantir una educació sòlida i de qualitat és una de les premisses bàsiques de la nostra ciutat, com també que els i les alumnes locals es formin i aconsegueixin els seus objectius de futur. Per això, l'Ajuntament ha atorgat per primera vegada ajuts per promoure l'accés a la universitat o a estudis artístics superiors a 50 estudiants.

En un acte de reconeixement celebrat al centre de joves Can Xic, l'alumnat beneficiat va assistir a un espectacle d'improshow molt especial a càrrec de Planeta Impro, que van fer riure a tota la sala. A la cita van anar la la regidora de Joventut i d'Igualtat de Gènere i Polítiques LGBTI, Olga Reyes, que es va referir a l'alumnat com el futur de Viladecans i va apuntar que tenen un paper clau en la transformació social de la ciutat, i l'alcalde de Viladecans Carles Ruiz, que va dir que aquests ajuts són un estímul per animar a la gent a perseverar amb els estudis i trobar el talent a Viladecans, perquè aquesta és una ciutat plena d'oportunitats. 

En total, han estat 50.000 euros els que s'han destinat a aquest projecte, ja que els 50 alumnes han rebut 1.000 euros per continuar amb els seus estudis i la seva formació. Com a requisits principals, els estudiants que sol·licitaven aquesta subvenció havien de tenir un 7 o més a la la nota d'admissió a la universitat, estar matriculats d'un mínim de 60 crèdits al grau en qüestió i ser residents de Viladecans. Deu estudiants que han rebut la subvenció estan cursant graus d'enginyeria, cinc d'infermeria, quatre de química, i la resta es reparteixen entre les d'humanitats, ciències socials o artístiques.

Álvaro Muñoz, un dels alumnes presents a la cita i estudiant d'enginyeria industrial, ha aportat que valora aquests ajuts molt positivament "perquè fa que famílies que els costi pagar l'Universitat tinguin més facilitats i no els hi generarà un pes extrem encara que sigui només el primer any", i també ha dit que en part és un reconeixement al talent dels i les estudiants de Viladecans". Per la seva part, la Wassima, estudiant de Medicina, ha afirmat que "les ajuts són un estímul per ajudar en el rendiment dels alumnes i enriquir al municipi".

Aquests ajuts atorgats als alumnes són una de les mesures que l'Ajuntament ha desenvolupat pel compliment d'una de les dues Missions de l'Estratègia Viladecans 2030. I és que un dels objectius a mig termini en els quals treballa la ciutat és l'abandonament educatiu zero i aconseguir que tots els nascuts a partir del 2010 tinguin estudis postobligatoris. Una mirada de futur amb l'alumnat del present.