Assessorament especial de l’OMIC a possibles afectats per l’episodi de pluja

Ahir dilluns 29 d’abril es va produir un episodi de pluja extraordinari que a Viladecans, segons l’estació meteorològica del Meteocat, va registrar una precipitació acumulada de 125,6 mm. Les pluges a la ciutat van deixar algunes afectacions, com inundacions o talls de subministrament elèctric. Des del primer moment, la Policia Local, Protecció Civil i els serveis de neteja es van desplegar per donar servei a la ciutadania i actuar sobre el terreny.

Els equipaments municipals han pogut reprendre l’activitat amb normalitat aquest matí. Per oferir assessorament a les persones que s’hagin vist afectades per l’episodi de pluja, aquest divendres 3 de maig, de 9 a 14 hores l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) oferirà un servei d’atenció especial a la seva seu (Torre del Baró).

Des de la OMIC també es recomana seguir alguns consells per reclamar per danys en béns i/o pels talls de subministrament elèctric.

  • Per danys en els béns. Comprovar les assegurances contractades i si cobreixen els danys. Només es pot aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment. Si la pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal comunicar els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals des que es té constància –excepte que la pòlissa estableixi un termini superior–. És recomanable informar del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència). En els casos en què el sinistre és provocat per riscos extraordinaris o catastròfics, com ara una inundació produïda per la pluja, l’asseguradora té l'obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d’Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produïts per fenòmens naturals i serà aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farà càrrec d'indemnitzar els danys (sempre que es disposi d'assegurança).
  • Per talls de subministrament. Si encara no s’ha restablert el servei cal contactar amb la companyia (elèctrica, d'aigua, de telèfon...) a través dels seus canals d’atenció al client, d’avaries i urgència. En cas de tenir contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc, cal comprovar si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament. Si hi ha danys de béns i talls de subministrament i l’asseguradora ho cobreix s’ha de fer constar de forma conjunta en el comunicat del sinistre. En el cas que la companyia d’assegurances o l'empresa subministradora no atengui la reclamació us podeu adreçar a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor.