La convivència assoleix el seu millor nivell

Les polítiques per afavorir la convivència i el civisme segueixen sumant bons resultats. Segons el darrer Baròmetre de la Convivència, la ciutat va assolir al 2024 un alt nivell convivencial escalant dins del nivell verd fins arribar al 90,15 %. Aquesta xifra millora en 10 punts respecte l’any anterior, quan el nivell de convivència es va fixar en un 80,15 %, i segueix la tendència de creixement constant des de la seva posada en funcionament l’any 2021. 

El Baròmetre de la Convivència és una eina del Pla de Convivència i Civisme i funciona per jerarquia semafòrica. L'anàlisi té en compte factors socials, econòmics i territorials així com polítiques socials, que permeten analitzar l’estat de la convivència i el civisme i identificar-ne el nivell i les tendències. Entre aquests factors s’inclouen el balanç de la criminalitat que va baixar en un 12,1 % respecte a 2023, la zona verda urbana per habitant (10,96 m2) o els habitatges mediats de lloguer social (180). 

Aquesta evolució positiva és resultat del compromís de la ciutadania i dels recursos i dispositius que l'Ajuntament ha posat en marxa per afavorir la convivència a la ciutat, amb respostes personalitzades per a col·lectius i zones. Entre aquestes iniciatives s’inclouen l’Ordenança de Convivència i Civisme, l’índex de pertinença, les mesures alternatives a la sanció, el desplegament de la policia de proximitat o l’increment de la intermediació pública en lloguer social. A més d’altres serveis consolidats com el cos d’Agents Cíviques o el Centre Municipal de Mediació.