
Reducció de residus, Divulgació i sensibilització, Economia circular i Consum responsable
Grup de whatsapp 'Reutilizamos/Reciclamos' d'intercanvi circular, reducció de residus i cohesió comunitària
El grup “Reutilizamos/Reciclamos” va néixer el novembre de 2020, impulsat per tres dones —Eva, Montse i Mercedes— amb l’objectiu de donar una segona vida als objectes que habitualment s’acaben llençant. Funciona a través d’un espai comunitari on les persones poden oferir o demanar articles en bon estat, sense intercanvis ni diners pel mig. Actualment, el grup té més de 330 membres actius i actua com a punt de trobada solidari, promovent el consum responsable, la reducció de residus i el suport mutu entre veïns i famílies.
L'Elisabeth Aranda, veïna de Viladecans, ha presentat aquesta bona pràctica com a usuària d'aquest grup de whatsapp des de 2023, un grup que entre moltes altres coses l'ha servit per moblar tota casa seva, sense haver de comprar mobles de nous, evitant així tota la cadena de producció, transport, comercialització.
Dades del Fan
Elisabeth Aranda (usuaria del grup qui presenta la BBPP com a Fan) & administradores del grup: Eva Megia, Montse i Mercedes
La iniciativa ha permès reutilitzar prop de 1.000 objectes anualment, evitant la generació de residus i reduint la compra de productes nous. A més de l’impacte ambiental positiu, el grup ha reforçat els vincles socials i la solidaritat local, especialment entre famílies amb pocs recursos. També ha servit de plataforma d’ajuda en situacions d’emergència (com les campanyes de suport al volcà de La Palma, Ucraïna o la recollida de joguines i aliments). Actualment hi ha més de 355 membres.