
Viladecans tornarà a recordar el diumenge, 17 de maig —Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia— que és una ciutat que rebutja qualsevol discriminació per raó de sexe, orientació sexual, identitat i expressió de gènere. I ho farà amb activitats commemoratives i reivindicatives aglutinades sota el nom Feminismes i diversitat en confinament, que es desenvoluparan online.
La publicació del manifest amb motiu de la jornada serà la primera iniciativa a celebrar, a partir de les 12 del migdia, durant la qual l’Ajuntament expressarà el seu compromís amb la diversitat sexual i de gènere i amb la lluita contra la discriminació. Es podrà llegir el manifest a través del web https://www.viladecans.cat/ca/lgbti. Les xarxes socials de l’Ajuntament en faran difusió.
La Biblioteca Vivent LGTBI serà la següent activitat del cicle, també diumenge 17 de maig, a les sis de la tarda. Es tracta d’una dinàmica en què persones LGBTI, en aquest cas ciutadanes de Viladecans, actuaran com a llibres que narren oralment fragments de la seva pròpia història vital per tal de fer visibles vivències que van més enllà de les normes que el gènere dominant estableix. Per escoltar les històries, caldrà conectar-se a l’Instagram @viladecansjove.
La resta del programa per conmemorar el Dia contra l’LGTBIfòbia a la ciutat s’estendrà a altres caps de semana de maig i juny.

Miquel Missé, Pamela Palenciano i Zinteta
La primera trobada online serà amb Miquel Missé, sociòleg, activista trans i autor del llibre “A la conquesta del cos equivocat”, el 29 de maig.
Dos caps de setmana després, el 12 de juny, des de les sis de la tarda, será el torn de la trobada online amb la monologuista Pamela Palenciano, que, cada commemoració del 25-N —Dia contra les violències masclistes—, visita Viladecans per fer, davant dels joves dels instituts de la ciutat, el seu conegut monòleg No sólo duelen los golpes, sobre violències masclistes en la parella.
El cicle per commemorar el Dia contra l’LGTBIfòbia a la ciutat finalitzarà el diumenge 28 de juny, Dia de l’Alliberament LGTBI, des de les 18 hores, amb la trobada amb Zinteta, activista feminista mitjançant l’art. Hi parlarà d’artivisme, activisme feminista a les xarxes socials, i del seu projecte Habitar Mi Cuerpa sobre dissidències corporals.


