El suport al comerç i la restauració protagonitza el ple d'octubre

Consens plenari en favor del comerç i la restauració. Aquest va ser el punt destacat del ple d’octubre, que va posar d’acord a tots els grups polítics en la necessitat d’ajudar a aquest sector de la ciutat, un dels més perjudicats i afectats per la pandèmia de la COVID-19. La moció, finalment convertida en declaració institucional, servirà perquè l’Ajuntament enceti un paquet d’ajuts i mesures, les quals aplicaran, entre d’altres, l’exempció de les taxes de terrassa pel 2021, la destinació de 250.000 euros per fomentar el consum local o l’elaboració d’ajuts econòmics en el marc del Pla de Reactivació Local.

En aquesta mateixa línia, el ple també va aprovar per unanimitat altres qüestions relatives a la contenció de la COVID-19, el que inclou, d’una banda, la ja esmentada exempció de la taxa de terrasses, però també la delegació de competències als municipis per aplicar sancions lleus per incivisme. Això últim permetrà agilitzar aquest tipus de multes, amb els agents locals com a principals executors.

També van aprovar-se les modificacions pressupostàries en favor del sector agrari, encara afectat pels episodis d’inundacions pel temporal Glòria, i de l’execució d’un nou projecte de carril bici, entre el carrer de Santa Teresa i l’avinguda de la Fraternitat. La mateixa sort van córrer la modificació del pla urbanístic del barri de Sales, l’adhesió de Viladecans a la declaració de la Xarxa de Ciutats cap a la Sostenibilitat (aquesta última per unanimitat) i l'aprovació difinitiva de les noves ordenances d’ús de les instal·lacions esportives municipals, aquesta última ja amb els apunts i modificacions proposades per ERC i C's. 

Quant a l’oposició, ERC-AM va presentar una moció per la millora civisme a la ciutat, amb una proposta de desplegament d’agents cíviques nocturnes. Aquesta, però, va ser finalment rebutjada. Per la seva banda, Ciutadans va decidir posposar la seva moció per l’adequació del disseny d’espais, mobiliari i equipaments urbans a l’actual situació sanitària.

Finalment, destaca l’inici de la sessió plenària, amb la presa de posessió i benvinguda a la nova regidora d’ERC Natàlia Morant, que entrarà en substitució de Judit Moreno després que l'ara ex-regidora presentés la seva renúncia al ple de setembre. 

Opinions polítiques del Ple Municipal d'octubre de 2020

Opinions polítiques del Ple Municipal d'octubre de 2020

Els i les portaveus dels grups polítics amb representació al Ple Municipal de l'Ajuntament de Viladecans destaquen diferents punts de la sessió plenària d'octubre.