
La il·lustradora i lluitadora pels drets de les dones marroquines Zainab Fasiki ha estat l’encarregada d’obrir el cicle Ciutats Defensores dels Drets Humans d’aquest any a Viladecans. Durant l’acte celebrat a la Biblioteca, Fasiki va explicar que fruit de la seva pròpia experiència com a dona i després de viure de manera sistemàtica la discriminació i l’assetjament sexual als carrers marroquins va decidir començar a dibuixar com se sentia i a mostrar amb il·lustracions a què s’enfrontaven les dones marroquines i les de tot el món.
Al principi de la xerrada el regidor de Cooperació i Solidaritat Ramón Espejo va apuntar que “és un orgull obrir aquest cicle amb Zainab Fasiki. No només és una artista excepcional sinó també una defensora incansable dels drets humans, que és el tema central d’aquest cicle del que participem a la ciutat”. Espejo també va destacar que “Fasiki trenca tabús i a més genera coneixement i consciència a nivell global”. A l’acte també va assistir la regidora d’Igualtat de Gènere, Olga Reyes.
Activitats fins el 8 d’octubre
El cicle de Ciutats Defensores dels Drets Humans, que té com a objectiu visibilitzar i acompanyar la tasca de les persones defensores dels drets humans i denunciar la persecució que pateixen, també inclou l’exposició ‘Nana i Fàtima. Dones sota el setge a Gaza’, que es pot visitar a la Biblioteca fins el 22 d’octubre, i la conferència de l’activista de la Comunitat Palestina de Catalunya Nickie Azzam, dimarts 8 d’octubre a Atrium.


