Dues exposicions al Museu per fer memòria democràtica

El Museu de Viladecans - Ca n'Amat enceta un mes d'abril per fer memòria democràtica. L'equipament patrimonial va inaugurar, la tarda del dijous, 3 d'abril, dues exposicions, coincidint amb la pròxima commemoració de la proclamació a Espanya de la Segona República, l'any 1931.

La primera exposició, que porta per títol 'Segur que tomba', fa un repàs dels anys de lluites obreres a Viladecans, especialment dels treballadors i treballadores de la històrica fàbrica Roca, durant el segle XX. Es podrà visitar en els horaris habituals del museu fins al 30 d'abril.

La ciutadania tindrà uns dies més, fins al 4 de maig, per acostar-se a l'exposició 'On som?', aquesta organitzada per la Generalitat de Catalunya. L'exhibició, de caire itinerant, mostra la feina d'investigació, exhumació i identificació de les persones enterrades en fosses comunes durant la Guerra Civil i els anys de la dictadura, mortes al front o afusellades pel franquisme, i el seu posterior retorn als familiars.

La inauguració va comptar amb la presència del director general de Memòria Democràtica de la Generalitat, Xavier Menéndez, i la tinenta d'alcaldessa de Patrimoni, Encarna García. García va valorar positivament la tasca de recuperació de memòria històrica que es fa a la ciutat des del departament de Patrimoni, perquè "és molt important que els joves sàpiguen que les llibertats es conquereixen" i "l'estat de benestar actual ha costat moltes vides". Menéndez també va elogiar la feina de Viladecans, en clau de què "és un dels ajuntaments que més fa per la memòria democràtica".