L’alumnat participa del projecte 50/50!

Green Leaf

Eficiència energètica i Divulgació i sensiblització

L’alumnat participa del projecte 50/50!

L’escola porta diversos cursos participant en el projecte 50/50 organitzat per la Diputació de Barcelona amb el suport de l’Ajuntament de Viladecans. El projecte pretén incentivar l’estalvi energètic a l’escola a partir de l’aplicació de bones pràctiques en l’ús i la gestió per part de tota la comunitat educativa. Cada curs, el centre educatiu, crea una comunitat energètic formada per l’alumnat de 5è i amb el suport de la resta de membres que formen part del Comitè Ambiental de l’escola. 

Els passos que s’han seguit en el desenvolupament del projecte al llarg del curs són els següents: 

  1. Presentació inicial del projecte a l’alumnat que formarà part de l’equip energètic. 
  2. Realització d’un recorregut energètic amb l’alumnat. 
  3. Conèixer els aparells de mesura i realització d’una diagnosi de consum del centre. 
  4. Definir un pla d’actuacions especificant les accions a desenvolupar durant el curs. 
  5. Participació de l’alumnat en el joc l’Actiwatt. 
  6. Sensibilitzar a la comunitat educativa a partir d’un pla de comunicació. 
  7. Acte de cloenda i reconeixement de tot l’alumnat participant.

Dades del Fan

Escola Miquel Martí i Pol

  • Fem campanya per estalviar energia! Explicació del projecte a la resta de membres del Comitè Ambiental del centre.
  • Fer cartells de sensibilització! L’objectiu era sensibilitzar a les persones de la comunitat educativa per utilitzar la llum natural i menys l’energia elèctrica a l’escola i a casa.
  • Muntem una exposició! L’objectiu era fer una exposició amb tots els cartells elaborats i els aparells de mesura utilitzats amb les dades obtingudes.
  • Fem un pódcast! Explicar el projecte Vilawatt 50/50 per sensibilitzar a la comunitat educativa.
  • Fer com un “energitòmetre” per la resta de classes de l’escola i l’alumnat de 5è fa de jurat. Mirar a l’hora del pati els llums encesos i l’aula que aconsegueixi menys avisos se li lliura un diploma.
  • Elaboració de poemes amb la temàtica de l’estalvi energètic en el marc de la Diada de Sant Jordi: Roses, llibres... i molta energia!: Un Sant Jordi per un futur sostenible.
  • Participació de l’alumnat de 5è a la Fira Steam amb tots els grups de l’escola explicant els seus coneixements sobre l’estalvi energètic i la cura del Medi Ambient.
  • Participació de l’alumnat de 5è amb el càrrec d’ecodelegat/da en el Fòrum d’Escoles Verdes organitzat pel Departament d’Educació i Formació Professional.
Comparteix
Opina