
Amb motiu del 28J, Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+, el Govern de la Generalitat ha llençat la campanya institucional “Amb tot l’orgull”. La proposta d’enguany posa el focus en la cultura com a espai de resistència, memòria i expressió per a les persones LGBTI+, i reclama la necessitat d’una cultura plural, inclusiva i compromesa amb els drets humans.
Per presentar la campanya a la Vegueria de Barcelona, la Generalitat ha escollit la Sala Petita del Teatre Atrium Viladecans, amb la presència de la consellera d'Igualtat i Feminisme, Eva Menor: "és un municipi pioner i referent en polítiques de gènere, feministes i de diversitat", afirmava la consellera a l'hora d'explicar per què s'havia escollit Viladecans per acollir l'acte. "Atrium és un auditori magnífic", continuava Menor, "i volem reivindicar la cultura com un espai de transformació social, de llibertat i de la igualtat d'oportunitats per a tothom".
Pel que fa a la representació institucional viladecanenca, la tinenta d'alcaldessa de Servei de Polítiques Feministes, Olga Reyes, va explicar que el municipi vol centrar-se "en les dones lesbianes, històricament invisivilitzades i doblement marginades, per ser dones i lesbianes, en el món de la cultura".
Amb aquesta campanya, el Govern posa en relleu la importància de promoure una cultura diversa, que doni visibilitat a totes les veus, identitats i maneres de viure, ser i estimar. Es destaca el paper històric del col·lectiu LGBTI+ com a font de creació, inspiració i resistència, i es reivindica el dret de les persones LGBTI+ a estar plenament representades en la cultura, sense haver-se d’amagar ni quedar excloses del relat col·lectiu.
La campanya es desplega en quatre imatges i un espot que posen rostre i cos a la diversitat dins del món cultural. Lluny d'estereotips o de recreacions artificials, les protagonistes són persones reals del col·lectiu LGBTI+ que viuen la cultura des de múltiples àmbits i disciplines: des de l’escenari fins a la plaça, des de la música fins a les tradicions populars. Amb elles, es reivindica una cultura viva i plural, feta de trajectòries, cossos i mirades diverses. Aquesta aposta per la representació autèntica reforça el missatge central de la campanya: que la cultura no és només un espai d’expressió, sinó també de pertinença, de visibilitat i d’orgull.


