
El Museu de Viladecans va ser l'escenari, aquest 9 de maig, de la clausura dels Consells de Districte. L'acte, un dels que coincideix amb el final de legislatura, va servir per fer balanç de la tasca dels Consells en aquests quatre anys, per part tant dels diferents representants i regidors municipals com dels membres de la ciutadania implicats.

La participació ciutadana, un factor clau
Així mateix, també va ser una sessió per mostrar als Consells l'agraïment de la ciutat per «la molt bona feina feta», tal com va afirmar la regidora del Districte I, Rosa Cañisá. En paraules de l'alcalde Carles Ruiz, la ciutat agraeix especialment la part d'implicació ciutadana perquè «les coses construïdes entre tots i totes tenen més valor i més possibilitat de durar». «Ara els ciutadans i ciutadanes tenen més capacitat i són més exigents», afegeix l'alcalde, i això reverteix en que «cada cop que tenim un projecte important, hem de trobar mecanismes per poder-lo contrastar».
En aquest sentit, també es va posar en valor el paper de les tècniques de districte, la tasca de les quals ha esdevingut igualment clau perquè les sessions de cada consell arribessin a bon port.

Una reivindicació del poder veïnal
De la mateixa manera, el veïns i veïnes implicats també van tenir l'oportunitat de dir la seva. Els regidors de districte Rosa Cañisá, Anselmo Sánchez i Richard Calle —Districte I, II i III respectivament— van donar la paraula a un conseller o consellera de cada districte, els quals van coincidir en valorar positivament la bona salut del compromís ciutadà en la millora de Viladecans, en la importància de donar poder de decisió als veïns i veïnes i en destacar la il·lusió amb què en molts casos aquests i aquestes han afrontat els consells.
També hi ha va haver espai per a reflexió, l'autocrítica i la reivindicació de més formes i més poder de decisió veïnal, i es va animar els futurs consellers i conselleres «a ser creatius, valents, arriscats i no tenir por a equivocar-se».
Viladecans compta amb tres Consells de Districte, formats per sis regidors i regidores municipals, vuit representants d'entitats i vuit ciutadans i ciutadanes escollits per sorteig informàtic. Aquests últims Consells han estat actius entre el 2015 i aquest 2019 al llarg de deu sessions, i la seva intervenció ha estat clau en la conformació de diferents accions de ciutat com el Pla d'Acció Municipal, els Pressupostos Participatius, el Pla del Polígon Centre, l'Any del Civisme, la Plataforma Decidim o el projecte Parcs Plens de Plans. Igualment, la seva participació s'ha deixat notar en diferents projectes de mobilitat, d'informació d'obres i al Síndic de Greuges.


