
Més espai per als vianants
Com seria la C-245 sense cotxes? Acompanyant aquest exercici d'imaginació, entre el març i el novembre de 2017, es va poder veure i gaudir-ho en persona. En el tram de la carretera que va de la plaça de la Vila al passeig de la Marina va restringirse el trànsit de vehicles rodats per cedir-lo a les persones i la carretera va convertir-se durant sis diumenges al matí en un espai sense cotxes. Per gaudir-ne es van organitzar activitats lúdiques, esportives i informatives per a tota la família.
Seguint l'exemple de ciutats com Hamburg o Rio de Janeiro que Cedeño a la ciutadania un espai on Generalment hi ha cotxes, a Viladecans es talli el trànsit de la C-245 entre la rotonda del passeig de la Marina (CAP Masfont) i la plaça de la Vila, el primer diumenge de mes entre abril i novembre de 2017, exceptuant agost i setembre, entre les 9 i 14 hores.
- La C-245 ha estat tradicionalment un element de separació física entre el sud i el nord de la ciutat. Amb aquesta acció es va convertir en una zona de convergència de la ciutadania per gaudir d'una carretera sense cotxes, on poder patinar, passejar en bicicleta, caminar, xerrar, i fer activitats diverses programades per les entitats i l'ajuntament.
- El Pla de Mobilitat estableix que cal anar traient cotxes de l'espai public per donar-lo a la ciutadania. Per tant, és una manera de conscienciar-nos de com seria una plaça Europa i una plaça de la Vila de vianants incloent aquest tram i valorar opcions per a una reforma de la C-245 que incorporés carril bici i bus i que retirés els cotxes.
- Amb aquesta acció, es va promoure també que l'espai public servís per desenvolupar-hi activitats culturals, cientifiques, esportives, comercials…
Cada primer diumenge de mes al matí entre l'abril i el novembre del 2017 (excepte a l'agost i el setembre):
- 2 d'abril
- 7 de maig
- 4 de juny
- 2 de juliol
- 1 d'octubre
- 5 de novembre
Diverses entitats de la ciutat van organitzar tallers diferents per a cada mes.