Viladecans no ha faltat a la primera hora de classe d'aquest atípic inici de curs 2020-2021: com cada any per aquestes dates, els nens, nenes i joves de la ciutat han tornat a la normalitat de trobar-se cada dia amb els amics, amigues, professors i professores a l'aula, enguany, però, amb la prevenció i la seguretat sanitàries com a companyes de classe d'excepció. Tot i les dificultats, els centres del municipi han treballat de valent des de finals de vacances perquè aquesta tornada sigui especialment segura, però tant il·lusionant i normal com sempre, amb diferents mesures que inclouen l'obligació de mascareta pels majors de 6 anys, la col·locació de dispensadors de gels hidroalcohòlic als passadissos, el reforç de la neteja i la desinfecció o l'increment de la distància entre taules. Tot un reguitzell de precaucions que han aconseguit, entre altres coses, que els i les alumnes se sentin segurs com sempre a l'hora d'entrar a classe, amb els nervis del primer dia i, sobretot, moltes ganes de recuperar la normalitat.
Tanmateix, per seguir conscienciant d'una tornada a les classes lliure de COVID-19, diferents equips de l'Ajuntament s'han coordinat per omplir les escoles, escoles bressol i instituts de missatges informatius i inspiradors, en forma de cartells, vinils i senyals dins i fora de tots els centres.


