
El projecte ONBoard de transferència de la Xarxa d'Innovació Educativa tindrà segona fase. Així ho va anunciar l'URBACT el dia 5 de desembre.
Durant la primera fase, la iniciativa integrada per Viladecans, Nantes (França),Tallinn (Estònia), Albergaria (Portugal), Poznan (Polònia) i Halmstad (Suècia) va analitzar les fortaleses de les ciutats participants que podrien afavorir una XIE local. En aquest nou període, l'OnBoard preveu adaptar i materialitzar la XIE a les diverses realitats educatives dels socis.
OnBoard, aprenentatge bidireccional
La constant recerca de noves vies per l'èxit educatiu va convertir la XIE en una bona pràctica URBACT l'any 2017. Des d'aleshores, la possibilitat d'engegar l'OnBoard ha permès crear una comunitat d'aprenentatge compartit amb ciutats que consideren l'educació eix central de les seves polítiques locals.
En aquest vídeo, l'experta URBACT Mireia Sanabria explica per què l'OnBoard és tan important en l'àmbit de la innovació educativa.
Els grups de suport local, la base de l'OnBoard
Les diverses reunions de la fase 1, així com l'expertesa de Mireia Sanabria en l'execució de transferències URBACT, han permès que durant aquesta s'hagi realitzat un estudi exhaustiu de les capacitats d'adaptació de la Xarxa que té cada soci.
Com en el cas de la XIE, la constitució de grups de Suport Local de totes les ciutats que aglutinin agents de tots els sectors implicats en l'educació (mestres, famílies, empreses, polítics…) ha estat un element clau. És per això que durant la primera fase també s'ha prioritzat la constitució d'aquests.
Durant els pròxims tres mesos, fins a la primera reunió de la segona fase, aquests grups han de ratificar la forma en què la XIE s'aplicarà a les seves ciutats elaborant el pla d'implementació de la Xarxa a les diverses localitats - en el cas de Viladecans, ciutat d'origen de la bona pràctica, es definirà un pla de millora. La 2a fase farà realitat aquests plans amb l'ajuda i suport de l'OnBoard.


