Acompanyament personalitzat per a la recerca de feina

Mesura 11

Per aquesta mesura s'han destinat 68.000 €

Taxes de desocupació

Al mes de gener del 2021 la taxa d’atur era del 13,54 %, amb una variació interanual  de tres punts. Analitzant aquesta dada global, s’observa que: un 43 % del total de persones en situació d’atur porta més d’un any en aquesta situació; el col·lectiu major de 55 anys registra la taxa més elevada, amb un 22,92 %; el jovent, de 16 a 35 anys, representa un 15 %; i es manifesta un augment de la bretxa entre dones i homes en matèria d’ocupació (15.70 % i  11.42 %, respectivament).

Aquesta situació s’accentua en el moment d’incertesa i canvi que s’està donant en l’actual context laboral. Per això, la necessitat d’oferir una atenció personalitzada adreçada a les persones que estan en procés de recerca de feina i, especialment, aquelles que presenten majors indicadors de vulnerabilitat, per donar una resposta integral que afavoreixi la igualtat d’oportunitats en l’accés al mercat de treball.

Amb l’objectiu d’apropar i ampliar els horaris dels serveis de Can Calderon a la ciutadania, per facilitar l’accés de tots els recursos en matèria d’ocupació a les persones ciutadaneses planteja tornar a posar en marxa una antena al Casal de Barri Montserratina. Cal assenyalarque, en l’anterior PRL, durant els quatre mesos que va estar en funcionament, la valoració va ser molt positiva i es van atendre més de 470 persones.

Oferir atenció integral i personalitzada a les persones desocupades acompanyant-les en el procés d’accés al mercat laboral.

Actuacions

La posada en marxa de diferents programes d'orientació i acompanyament (Assessora't, programa Ubica’t, Espais de Recerca de Feina, antena dels serveis municipals al punt PICC del Casal de Barri Montserratina, Punt Laboral Jove i Punt Orientació Laboral Dona) permetrà reforçar l’equip tècnic per donar cobertura a totes les persones que estiguin en procés de recerca de feina, i més si tenim en compte la previsió de pujada de l’atur. S’establirà un model d’orientació que garanteixi la coordinació i la qualitat d’atenció a la persona ciutadana.

Aquest servei també s’oferirà online, amb una doble finalitat. D’una banda, evitar la presencialitat en temps de la COVID;  i d’altra banda, continuar amb el repte d’ampliar els serveis municipals a nivell telemàtic a la ciutadania.

OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE ALS QUE FA REFERÈNCIA AQUESTA MESURA

Aquí trobaràs més informació sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Comparteix
Opina