La COVID va deixar al 2020 el creixement natural en negatiu per primera vegada

Més morts que naixements a la ciutat

La irrupció de la COVID es va deixar notar a la demografia local l'any 2020. Per primera vegada en tres dècades de registres padronals comparats, l'any passat les defuncions van superar als naixements a Viladecans. En el balanç negatiu del creixement natural van confluir dos factors: tant que el nombre de nous nadons caure un 26% respecte a l'any 2019 (situant-se en 412) com que les morts van pujar un 28% (fins a les 569). Així, van morir 114 persones més que l'any anterior. La pandèmia sense dubte va tenir molt a veure doncs, segons les dades del Departament de Salut de la Generalitat, 143 de les persones mortes l'any 2020 (una de cada quatre del total) haurien donat positiu per COVID.

El 2020, la ciutat va perdre 490 habitants, impulsada també pel descens en l'arribada de nous veïns, que va caure un 29% respecte al 2019. Es tracta del primer descens de població des de 2012 i el més gran que s'ha produït des que es tenen dades. Viladecans va tancar l'any passat amb 66.875 persones empadronades, a un nivell similar al del tancament de l'any 2018.

Les dades formen part del balanç demogràfic anual realitzat per l'Ajuntament, que s'acaba de publicar amb les xifres provisionals de població al tancament de 2020.

Consulta el balanç demogràfic anual complet