Es reposa el memorial de les víctimes de la COVID

El consistori municipal torna a col·locar una placa en el conjunt monumental en memòria de les víctimes de la covid-19 del Parc de la Marina. És la quarta vegada que l’administració substitueix aquesta placa a causa de sostracció vandalisme sobre la mateixa. 

L’ Ajuntament va col·locar la placa per primer cop en el mes de juliol de 2020, quan es planejava fer un homenatge de ciutat que es va haver d’anul·lar a causa de la situació epidemiològica. Junt amb l’olivera que hi ha just al costat, ha esdevingut un espai de record i visita per a tota la ciutadania de Viladecans i, especialment, per a aquelles persones que han perdut a algú pròxim a causa de la malaltia. Un any més tard, el 18 de juliol de 2021, la placa, de metall,  va ser sostreta començant així una sèrie de fets vandàlics i ofensius contra aquest símbol de ciutat:

  • 1a placa. El 18 de juliol del 2021 és sostreta, un any després de la seva col·locació. 
  • 2a placa. L'11 d’octubre del 2021 és sostreta, gairebé un mes després de l'acte d'homenatge a les víctimes de la COVID-19. 
  • 3a placa. El dia 12 pateix vandalisme, un dia després de col·locar-se. 
  • 4a placa. El dia 16 torna a patir vandalisme, un cop més, un dia després de la seva col·locació. 
  • 5a placa. El 19 d’octubre tornem a col·locar la placa.

Anselmo Sánchez, tinent d’alcalde d’Espai Públic i de Seguretat i Convivència, ha explicat que la Policia Local reforçarà la vigilància de la zona i que malgrat això, si la placa torna a ser robada o pateix cap vandalisme, serà reposada. “La memòria dels morts mereix un respecte i no ens cansarem de vigilar i mantenir aquest lloc en perfecte estat perquè els familiars, les amistats i tota la ciutadania pugui venir a rendir homenatge als que ens van deixar i recordar la pandèmia”, ha declarat Sánchez.