El primer ple de l'any 2023, celebrat el 26 de gener, va començar amb una declaració institucional en suport als treballadors i treballadores d'Avanza. La plantilla del servei d'autobús local i metropolità està immersa en un conflicte laboral en el qual demanen un augment de salari i la millora dels vehicles que estan conduint. Des dels diferents grups polítics, i tal com ha reiterat l'alcalde Carles Ruiz en diferents ocasions, demanen que s'arribi a un acord, com més aviat millor, per tal d'evitar més molèsties als usuaris i usuàries. I és que el servei està patint problemes per la baixa qualitat de diferents vehicles arran del canvi d'empresa concessionària, que s'haurien de resoldre amb la incorporació de nous vehicles.
Per altra banda, es va aprovar per unanimitat una actualització del reglament de les sessions del ple, que permetrà assistir als plens de forma telemàtica, sempre que sigui per causes justificades.
La modificació de diferents llocs de treball de l'Ajuntament va estar aprovada tot i l'abstenció de l'oposició. I per unanimitat, es va aprovar l'actualització de les taules retributives del personal al servei de l'Ajuntament, així com la dels càrrecs polítics, d'acord amb el que estableix la llei de pressupostos generals per aquest any 2023. També es va aprovar per unanimitat la suspensió temporal del procés de selecció per a la incorporació de tres places de caporal en el cos de la policia local i evitar així, la discriminació de persones amb tatuatges.
L'aprovació del Pla de millora urbana del sector 3 del polígon industrial centre va comptar amb el vot favorable de l'equip de govern i en contra de l'oposició: ERC, Ciutadans i Podem. El tinent d'alcalde de Planificació Territorial, Richard Calle va explicar que "permetrà introduir nous usos residencials, en què el 50% serà de protecció oficial, així com activitat econòmica".
Pel que fa a la ratificació de l'addenda-segona pròrroga i el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i la Generalitat, per continuar promovent el sector d'activitat econòmica de Ca n'Alemany, va estar aprovada amb el vot favorable del grup de govern, el vot contrari d'ERC i l'abstenció de Ciutadans i Podem.
Moció
El grup municipal d'ERC-AM ha presentat una moció per tal de promoure una alimentació saludable i sostenible. La moció no va prosperar, tot i el vot favorable de Ciutadans i Podem. Els partits de l'equip de govern la van rebutjar adduint, segons va explicar la tinenta d'alcalde Gisela Navarro, que ja es realitzen aquestes accions i es treballa amb diferents col·lectius per tal de promoure aquest tipus d'alimentació.
Opinions polítiques del Ple Municipal de gener de 2023
Els i les portaveus dels grups municipals amb representació plenària opinen sobre els punts de la sessió del mes de gener.


