El ple de juliol aprova la implementació del Pla de Convivència

En la darrera sessió del Ple Municipal, celebrada la tarda del 28 de juliol, es va debatre i finalment aprovar el Pla Local de Convivència, mitjançant el qual es donarà llum verda a una nova estratègia per al reforç del la convivència a la ciutat. Tal i com va donar a conèixer el tinent d’alcalde de Seguretat i Convivència Anselmo Sánchez, el pla constarà de cinquanta-nou accions específiques, que tindran presents el Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU i aniran enfocades a l'enfortiment d’aspectes com la percepció de seguretat i vandalisme, l’habitatge digne, l'ocupació laboral de qualitat, la inserció laboral dels i les joves o la prevenció dels riscs per a la salut. El document final, elaborat conjuntament amb la Diputació de Barcelona i la participació de la ciutadania, entrarà en vigor de l’1 de novembre de 2021 al 30 d’octubre de 2025.

També va prosperar l’aprovació de l’acord de la Mesa Municipal de Negociació, en referència a la situació actual de la Policia Local i els recursos humans i materials per al compliment de la seva tasca. Altres punts destacats van ser el traspàs del càrrec de portaveu del grup de Ciutadans —que assumirà d'ara en endavant José Luís de la Rosa— i la determinació del 16 de maig i el 8 de setembre de 2022 com a festius locals

Quant als punts de control i fiscalització plenària, ERC-AM va presentar dues mocions: la primera, relacionada amb la convivència amb la fauna urbana, va ser finalment aprovada, mentre que la segona, sobre la creació d'un ple monogràfic de dones a l’Ajuntament, no va prosperar. Les mocions de Ciutadans, Podemos i Viladecans En Comú van passar-se finalment al torn de precs i preguntes. 

Opinions polítiques del Ple Municipal de juliol de 2021

Opinions polítiques del Ple Municipal de juliol de 2021

Els i les portaveus dels grups municipals amb representació plenària opinen sobre els punts de la sessió del mes de juliol.