El Ple Municipal del mes de juny s’inicia amb la lectura de la declaració institucional, amb motiu de la celebració del Dia Internacional per l’Orgull LGBTI+ el passat 28 de juny. Amb el manifest es vol fer visible el compromís de Viladecans amb les persones LGBTI+ i la defensa del dret a ser, estimar i expressar-se amb llibertat. Per aquest motiu, des de l’Ajuntament, es continuen desenvolupant i desplegant polítiques específiques per garantir la igualtat efectiva entre homes i dones, independentment de la seva orientació sexual, identitat i/o expressió de gènere, gràcies al treball transversal entre els diferents serveis i departaments, la col·laboració amb altres administracions públiques i la participació ciutadana. Tant és així, que durant el 2021, el SAI va realitzar 60 atencions a persones LGBTI+ i a les seves famílies.
S’aprova per unanimitat la declaració formal de “Viladecans, ciutat amiga de les abelles i dels pol·linitzadors silvestres”, per tal de reconèixer el paper essencial d’aquests insectes pel que fa al manteniment dels ecosistemes terrestres, en la producció agrícola i en la seguretat alimentària. A la vegada que la ciutat es compromet a continuar treballant per a la seva protecció i implementar actuacions que permetin contribuir a la conservació dels pol·linitzadors silvestres. A més de continuar garantint l’accés a la informació i divulgació de la importància dels pol·linitzadors des de l’equipament de la Casa de les Abelles. Un espai dedicat exclusivament als pol·linitzadors silvestres amb una petita exposició i una programació estable orientada al públic familiar.
Pel que fa a les subvencions destinades a les entitats, s’aproven per unanimitat les tres dirigides a les entitats de Viladecans: la subvenció de 60.000 € destinada a donar suport a les famílies a l’hora d’afrontar el cost dels casals d’estiu, realitzats per les ampes i els clubs de la ciutat, la subvenció a les entitats esportives de la ciutat de concurrència competitiva, dotada amb 230.000 € i la subvenció a entitats de cultura, comunitat, joventut, serveis socials i ajuda mútua i salut pública i consum, de caràcter competitiu, dotada amb 52.000 €.
Així mateix, es dona un pas més per a la futura construcció del nou institut-escola al nou barri de Llevant, amb l’aprovació per unanimitat d’una modificació administrativa, a petició de la Generalitat, sobre la cessió del terreny, feta per l’Ajuntament l’any 2019. La regidora d’Acció Comunitària i Polítiques d’Igualtat, Gisela Navarro, s'ha mostrat esperançada en que “la Generalitat tingui el projecte enllestit el més aviat possible per poder començar les obres i veure acabat un centre tan necessari i demanat per les famílies”, a les quals va “reconèixer el valor de la seva reivindicació durant aquests deu anys amb el centre en mòduls”.
Pel que fa a la resta de punts, es dona compte de la contractació de la nova Directora de Serveis de Comunicació Corporativa i a la nova Directora de Serveis d'Innovació Social i Govern Relacional. S'aprova la modificació de la relació de diferents llocs de treball de l'Ajuntament, amb el vot favorable de l'equip de govern i l'abstenció de Podemos, Ciutadans i ERC. Per unanimitat, s'aprova l'acord de mesa general de negociació del passat 13 de juny, en quan a tres noves categories salarials, per tal de poder realitzar contractes en pràctiques i la formació oficial del personal municipal. En referència al Pla Estratègic de subvencions, s'aprova amb el vot favorable de tots els grups municipals excepte l'abstenció de Ciutadans, per a la nova línia número 69 i la modificació de la 14 i la 40. S'aprova per unanimitat la subvenció destinada a empreses i altres entitats per tal de participar en el projecte "Viladecans Women Meetup", en el marc dels programes del Pla APROPAMB, de la línia "Emprèn i innova en femení" de l'AMB. Per últim, s'aprova amb el grup favorable de tots els grups municipals i amb l'abstenció d'ERC, la modificació puntual del Pla Especial Urbanístic de l'escola Goar.
Opinions polítiques del Ple Municipal de juny de 2022
Els i les portaveus dels grups municipals opinen sobre la sessió plenària del juny de 2022.


