Projecte TTT: "Logística 4.0: Generant un ecosistema d'innovació"

'Logística 4.0', un programa al capdavant de la innovació teconlògica

Apropant empreses i persones a l'era digital

Si t'interessa formar-te en tecnologia has arribat al millor lloc! El programa Treball, Talent i Tecnologia “Logística 4.0: Generant un ecosistema d’innovació” és un dels dinou projectes transformadors del Pla d’actuació del mandat 2020-2023 de la Diputació de Barcelona, i s’emmarca en la “Xarxa de Governs Locals 2020-2023”. L’objectiu és impulsar la tecnologia com a motor transformador de les persones, empreses i institucions per construir un model de creixement sostenible i competitiu que minimitzi les desigualtats socials. Des de l'Ajuntament organitzem el projecte en col·laboració amb el Prat de Llobregat i Sant Boi de Llobregat i comptem amb dos itineraris formatius: Administratiu/a logístic/a amb digitalitzacióOperador/a logístic/a amb digitalització

QUINS SON ELS OBJECTIUS?

  • Augmentar la inserció laboral i contribuir a la millora de l’ocupabilitat cap a les ocupacions amb major demanda que requereixen de competències digitals.
  • Incrementar la participació femenina en ocupacions industrials, científiques i tecnològiques.
  • Implicar el teixit productiu en el co-disseny i co-execució dels projectes territorials per optimitzar el seu impacte.
  • Facilitar la transformació digital del teixit empresarial per millorar la competitivitat.
  • Promoure aliances i/o compromisos institucionals per alinear i optimitzar l’impacte d’iniciatives locals, a través de la col·laboració publico-privada i cooperació territorial.
  • Dotar als governs locals i especialment els equips tècnics per planificar i executar actuacions que tinguin impacte en la digitalització del mercat de treball local.

ACTUACIONS

  • Accions formatives vinculades al sector de la digitalització
  • Pràctiques en empreses
  • Prospecció i intermediació empresarial
  • Contractació subvencionada
  • Tutories i acompanyament amb participants i empreses

Requisits per ajuts a la contractació

Objectiu de la convocatòria de subvencions de l’Ajuntament de Viladecans: donar suport a les empreses del territori vinculades a la cadena de valor de la logística, per a la contractació laboral de persones participants en el Projecte “Logística 4.0: Generant un Ecosistema d’Innovació”.

  • Persona física autònoma o jurídica, de naturalesa privada, que duguin a terme una activitat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona AMB  vinculada a la cadena de valor (transport marítim, aeri o terrestre, emmagatzematge i empreses auxiliars) i que contracti a persones participants del programa Treball, Talent i Tecnologia de Viladecans.
  • Ser persona física autònoma o jurídica (societats mercantils, laborals i cooperatives) amb seu social, delegació o centre de treball a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
  • Haver formalitzat el contracte de treball entre el dia 27 de maig de 2022 fins el dia 25 de juliol de 2022 (data màxima per la formalització del contracte).
  • Mantenir contractada a la persona durant un mínim de 3 mesos continuats durant el període subvencionable des del dia 27 de maig de 2022 fins el 25 d’octubre de 2022.
  • No haver contractat en els últims 3 mesos a la persona proposada per aquesta contractació; excepte quan es sol·liciti la subvenció per una transformació d’un contracte temporal a un indefinit.
  • L’Ajuntament de Viladecans subvencionarà el 50% del cost de la contractació, amb un màxim de 2.000 € per contracte.
  • Subvencions compatibles amb altres ajudes sense que es superi el cost del salari de la persona contractada, excepte amb les subvencions d’altre Ajuntament coparticipant en el Programa TTT.
  • Les sol·licituds s’hauran de presentar des de l’endemà de la publicació de les bases definitives i la seva corresponent convocatòria al BOPB 27/05/2022 i el 25/07/2022   dins del termini màxim de dos mesos inclosos.
  • Màxim contractació de 2 persones participants per empresa.
  • Pagament de la subvenció: mitjançant transferència bancària una vegada aprovat l’atorgament definitiu i justificades les despeses (dins termini màxim de 15 dies naturals desprès de finalitzar el contracte subvencionat l’empresa haurà de presentar nòmines i document de l’entitat bancària).

ITINERARIS ON PODER FORMAR-SE

ITINERARI 1:

Administratiu/a logístic/a amb digitalització (200 h): Capacita per realitzar funcions en les àrees administratives i/o comercials en l’àmbit digital.

Formació: 150 hores

Pràctiques en empreses: 50 hores

Calendari: del 7 de març al 28 d’abril del 2022

Horari: de 09:30 h a 14h de dilluns a divendres

ITINERARI 2:

Operador/a logístic/a amb digitalització (200 h): Capacita per aplicar tecnologies habilitadores per la transformació digital en un entorn empresarial i d’emprenedoria.

Formació: 160 hores

Pràctiques en empreses: 40 hores

Calendari: del 2 de maig al 22 de juny del 2022

Horari: de 15 h a 19:30h de dilluns a divendres

REQUISITS ESPECÍFICS ITINERARI 1: Administratiu/a logístic/a amb digitalització

  • Persones en situació d'atur i en actiu majors de 18 anys
  • Formació reglada específica administratiu i/o comercial
  • GESO, Títol de Batxillerat, Grau universitari, CFGS, CFGM, Certificats professionalitat  relacionats amb l’activitat.
  • En cas de no tenir formació acreditada serà obligatori disposar d’experiència laboral acreditada de 2 anys en el sector administratiu.
  • Nivell mig d’informàtica

REQUISITS ESPECÍFICS ITINERARI 2: Operador/a logístic/a amb digitalització

  • Persones en situació d'atur i en actiu majors de 18 anys
  • Formació reglada específica logística, industria o similar
  • Títol de FP, Grau universitari, CFGS, CFGM, Certificats professionalitat relacionades amb l’activitat.
  • En cas de no tenir formació acreditada serà obligatori disposar d’experiència laboral acreditada de 5 anys en el sector logístic.
  • Nivell alt d’informàtica

MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS TTT

A l'espai INFORMA’T del Centre de Promoció Econòmica Can Calderon: Carrer Andorra, 64 (08840 Viladecans)

Tècnica de referència del programa:

Anna Casadesús Farrés - [email protected]

Horari: 
De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 h
Telèfon: 
93 635 18 04 (ext. 8620)
Comparteix
Opina