
L’Ajuntament ofereix més recursos a les entitats esportives per pal·liar els efectes de la COVID. A través del Pla de Reactivació Local, el suport econòmic municipal als clubs ascendeix enguany a 348.160 euros, un 32 % més que els 263.420 euros destinats a l’any 2020. La Junta de Govern Local va aprovar el 2 de juny la convocatòria anual de subvencions, que es poden sol·licitar des del 23 de juny fins al 22 de juliol.
Enguany, totes les entitats esportives registrades a la ciutat amb més d’un any d’antiguitat podran optar a les subvencions a través d’aquest del procés de lliure concurrència, que estableix els recursos assignats en funció d’uns requisits iguals per a totes. Aquest sistema ha anat substituint paulatinament als convenis directes amb les entitats, dels quals només en queda un amb el Club Beisbol Viladecans per la seva singularitat històrica i esportiva, ja que és un esport minoritari que compta amb equips competint en les màximes categories nacionals.
Amb l’increment de les subvencions es pretén afavorir la reactivació del sector, després de mesos de dificultats en l’activitat provocades per la pandèmia. En la partida destaquen 30.000 euros destinats específicament a projectes d’esport femení, que l’Ajuntament treballa per impulsar també amb la redacció d’un Pla Local d’Igualtat de Gènere en l’Esport que preveu aprovar aquest any 2021.


