Tornen les visites escolars a l’Ajuntament

En el marc del cicle ‘Visitem l'Ajuntament'

El cicle de visites d’escolars a l’edifici consistorial de Can Modolell 'Visitem l’Ajuntament' ha tornat avui, 7 de novembre, després de la pausa estival, amb la visita d’alumnat del Col·legi Sant Gabriel. En aquestes visites, escolars de tercer i quart de primària fan diverses activitats de coneixement de l’edifici de Can Modolell i l’organització municipal, i es reuneixen amb l’alcaldessa Olga Morales per exposar-li les seves preguntes i fer-se una foto de record amb ella. A més, reben un dossier, que s’ha de treballar, per veure i saber com funciona l’Ajuntament.

Cada curs visiten l’Ajuntament uns 600 infants des de fa més de 30 anys. Els objectius d’aquest cicle són conèixer el funcionament de la institució municipal i iniciar-se en el coneixement de la història i el patrimoni de la ciutat, com a continuació de l’itinerari patrimonial que s’ha fet a segon de Secundària. És una activitat organitzada pels departaments de Relacions Institucionals de l’Àrea d’Alcaldia i d’Educació de l’Ajuntament. És gratuïta per a tots els centres públics i concertats de Viladecans.

Els objectius del Pla de Millora Local de l'Èxit Educatiu relacionats amb aquesta activitat són assolir nivells educatius satisfactoris amb la millora substancial de les taxes actuals d´èxit escolar i d´aprofitament de les oportunitats de desenvolupament personal i social, dins i fora del sistema escolar; treballar per assegurar i ampliar les oportunitats educatives, sense discriminacions, dins i fora del sistema escolar (equitat) i al llarg de la vida; treballar per un canvi de paradigma educatiu, de model establert, i substituir-lo per un en què la innovació sigui la norma per incrementar la seva adaptació a l´entorn i a la seva complexitat, i millorar la cohesió social, avançant en l´escolarització equilibrada amb la col·laboració de tota la comunitat educativa.

Amb una introducció prèvia dinamitzada, els nens i nenes entren a l'Ajuntament per veure la sala de juntes, el despatx de l'alcaldessa, la sala de plens i la Torre del Baró, un altre edifici històric emblemàtic de la ciutat. També entren al pati interior de Can Modolell, on l'alcaldessa baixa a rebre’ls, parla amb ells i es fan una foto de record, i després van al pati interior de la Torre del Baró.

Durant la visita d’avui, els nens i nenes han tingut l’oportunitat de satisfer la seva curiositat i resoldre els seus dubtes sobre l’Ajuntament i l’alcaldessa. Els i les alumnes han fet preguntes com “Què és el que més t’agrada de ser alcaldessa?” o “Què volies ser de gran quan eres petita?”, que Morales ha contestat amb simpatia i proximitat.

Les properes cites confirmades seran els divendres 14 de novembre, amb la visita d’alumnes del Col·legi Santo Tomás; el 5 de desembre, l’Escola Teide; el 9 de gener, l’Escola Enxaneta; el 16 de gener, l’Escola Pau Casals; el 23 de gener, l’Escola El Garrofer; el 13 de febrer, l’Escola Goar; el 20 de febrer, l’Escola Can Palmer; el 6 de març, l’Escola Àngela Roca; el 13 de març, l’Escola Germans Amat Targa; el 20 de març, l’Escola Mediterrània, i el 17 d’abril, l’Escola Miquel Martí i Pol. Els darrers escolars en visitar Can Modolell seran els del Col·legi Sagrada Família, el 8 de maig.