
L’empresa operadora del servei d’autobús metropolità, Avanza, ha anunciat els serveis mínims estrablerts pel Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya per a la vaga laboral empresa per la seva plantilla per als dies 12, 15, 17, 19 i 24 de desembre. La convocatòria de vaga afectarà totes les línies -tant les línies locals com les línies interurbanes diürnes i nocturnes- a excepció de la L-88, que no té alternativa de transport públic. La vaga es realitza en diferents franges horàries del dia, però la companyia ha assegurat que “tot i que la resta de la jornada es preveu oferir el servei amb normalitat, és possible que puguin haver-hi afectacions derivades” de la vaga durant totes la jornades.
Els serveis previstos són els següents:
- 12, 15 i 19 de desembre
De 2 a 5 de la matinada. Circulació del 20 % d’autobusos.
De 6 a 9 del matí. Circulació del 40 % d’autobusos.
De 9 del matí a 4 de la tarda. Circulació normal.
De 4 a 7 de la tarda. Circulació del 40 % d’autobusos.
A partir de les 7 de la tarda. Circulació normal.
- 17 i 24 de desembre
De 2 a 5 de la matinada. Circulació del 33 % d’autobusos.
De 5 a 10 del matí. Circulació normal.
De 10 del matí a 1 de la tarda. Circulació del 33 % d’autobusos.
De 1 a 7 de la tarda. Circulació normal.
De 7 de la tarda a 10 de la nit. Circulació del 33 % d’autobusos.
A partir de les 10 de la nit. Circulació normal.
El motiu pel qual s'ha convocat la vaga és la falta d'acord en les negociacions del conveni col·lectiu de l'empresa davant la proposta de l'increment salarial que va fer l'empresa d’un 1,5% per al 2023.
L’alcalde Carles Ruiz va demanar responsabilitat a totes les parts implicades per evitar més problemes en el servei d’autobús, que ha mostrat nombroses deficiències des que es va fer el canvi d’operadora ara fa un any. Sense anar més lluny, fa un mes i mig l'Àrea Metropolitana de Barcelona va anunciar una sanció de més de 300.000 euros a l'operadora per incompliments en l'execució del contracte.


