Viladecans s’adhereix al protocol de seguretat contra les violències sexuals en entorns d’oci de la Generalitat

L’Ajuntament de Viladecans s’ha adherit al protocol de seguretat contra les violències sexuals en entorns d’oci del departament d’Interior de la Generalitat. Amb aquest conveni les dues administracions es comprometen a treballar en col·laboració per fer un pas més enllà en la lluita contra la violència masclista, per prevenir les violències sexuals i evitar que cap conducta que atempti contra la llibertat i indemnitat sexual quedi impune, fins i tot les que no estan previstes al Codi Penal però que es consideren constitutives d’infracció administrativa.


Per la seva banda, el departament d’Interior ha facilitat pautes operatives perquè els professionals adeqüin la seva actuació i també està realitzant sessions formatives al personal de seguretat, als  càrrecs electes i als tècnics municipals.


D’altra banda, amb aquest protocol l’Ajuntament es compromet a sensibilitzar la ciutadania en matèria de violències sexuals i sempre que sigui possible en els moments d’oci en que es pugui produir, comptant amb la col•laboració d’entitats culturals. El protocol també obliga a establir punts d’atenció i informació a les persones afectades, que es pot complementar amb parelles d’agents itinerants que ofereixin el mateix servei.


El conveni tindrà una durada de 4 anys i una comissió de seguiment tècnic vetllarà pel compliment de les mesures establertes.


Un compromís que ve de lluny


L’Ajuntament de Viladecans fa anys que té un compromís ferm contra la violència masclista i a l’any 2019 es va posar en marxa el protocol d’abordatge de les agressions sexistes i LGTBIfòbiques als espais públics. El document establia com atendre els cassos d’agressions sexuals i sexistes durant les festes (la primera experiència va ser en la Festa Major d’aquell any i incloïa un punt lila d’informació als diferents escenaris d’actuacions musicals)  i als equipaments municipals.


Entre els 43 accions del document, la número tres fa referència al conveni signat amb la Generalitat.