La ciutat torna a acollir una competició de primer nivell internacional com és el Mundial d'Slowpitch 2024, juntament amb el Camp Municipal de Beisbol i Softbol de Barcelona. És una oportunitat única per veure en acció els millors equips del món en aquesta modalitat del softbol, que té una forma de joc similar, però que es diferencia per les regles, entre elles, la durada, que és de 7 entrades, i el llançament de la pilota, que es fa fent un arc i, per tant, arriba a menor velocitat al batejador.
La tinenta d'alcalde de Sostenibilitat Social i Serveis a la Ciutadania, Olga Morales, ha volgut posar en valor que Viladecans sigui seu oficial d'aquest esdeveniment esportiu, ja que "és un moment important no tan sols per l'esport, sinó també pel que significa que clubs de països com els Estats Units, Àustria i Holanda descobreixin la nostra ciutat". A més, el president del Club Beisbol Viladecans, Joan Rodríguez, ha explicat que "celebrar aquesta modalitat que està en auge és un honor. És una forma de promocionar i donar imatge de la ciutat a nivell mundial. Nosaltres tenim molts exjugadors de beisbol i softbol".
En total, aquest cap de setmana són 17 partits els que es juguen a la ciutat, on participen equips que provenen de 10 equips de diferents països. A més, 20 estudiants voluntaris d'un instituts de la ciutat han participat en l'organització de l'esdeveniment. Les entrades han estat a 5 euros i de forma gratuïta pels menors d'11 anys, i així apropar a la gent a l'esport del bateig, que té una forta tradició a Viladecans.


