
L'artista de Cornellà Marta Gin ha estat la guanyadora del 29è Certamen de Cantautors i Cantautores de Viladecans, que va celebrar la seva final el 14 de desembre a l’Ateneu Can Batllori. El podi del certamen el van completar la viladecanenca Melita i el gavanenc Pezón o Garrapata, mentre que Carl Duffy es va coronar com a millor cantautor local.
L'associació de músics locals Perifèrica ha recuperat enguany aquest concurs que, entre 1987 i 2015, havia convertit Viladecans en un referent de visibilitat d’artistes emergents de la cançó d'autor. El president de l’entitat, Alberto Garrote, destaca “la importància de tenir espais per mostrar el talent dels músics” i “la bona participació”.
L’esdeveniment ha permès gaudir, de manera gratuïta, de la música en directe d’artistes emergents. A la semifinal del certamen, al novembre, es van poder escoltar 12 propostes i només cinc es van plantar a la gran final.
La guanyadora, Marta Gin, es mostra “molt il·lusionada per rebre la confiança d’entre tants artistes brutals” i assegura que el seu triomf és “una motivació per seguir tirant endavant” el seu somni musical. L’artista, que fusiona la cançó d’autora amb pop-rock, soul i funky, està a punt de publicar el seu primer EP.
*Les fotografies de la notícia, amb la guanyadora del primer premi a l'esquerra i el guanyador local a la dreta, han estat facilitades per l'entitat Perifèrica.


