Viladecans i Esplugues condemnen el crim masclista ocorregut a Esplugues

Els ajuntaments d’Esplugues i Viladecans condemnen enèrgicament l’assassinat aquest matí d’una veïna de Viladecans, de 51 anys, a mans presumptament de la seva parella al domicili d’Esplugues on residien. El pressumpte assassí ja es troba detingut. 

Els dos ajuntaments volen mostrar el seu condol a familiars i amistats de la víctima, i fan una crida a tota la societat per abordar amb determinació les causes d’aquesta xacra, que continua formant part, massa sovint, de la realitat quotidiana del país. L’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, ha manifestat que “és inacceptable que continuïn produint-se aquests crims tan execrables. Alguna cosa falla a la nostra societat quan persisteix la violència envers les dones només pel fet de ser dones”. L'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha condemnat el fet recordant que Viladecans va ser colpejada per l'assassinat de dues dones l'any passat: "La violència masclista és una xacra social i, en aquests temps de pandèmia i d'augment de convivència en les llars, cal extremar l'atenció per part de tothom".

El consistori d’Esplugues té previst fer un minut de silenci per condemnar els fets aquesta tarda a les 19 hores davant l’Ajuntament, i convida la ciutadania que se sumi al minut de silenci des del lloc on es trobi perquè expressi el seu rebuig a aquest nou assassinat masclista. Viladecans, per la seva banda, també ha convocat a la ciutadania a la mateixa hora per fer un minut de silenci des del balcó de casa.

D’aquesta manera, s’adapta l’acte de condemna a aquest crim masclista a les normes de seguretat de l’actual estat d’alarma pel que fa a convocatòries i concentracions públiques.