Ciutadania i teixit associatiu

PLA DE REACTIVACIÓ LOCAL

Amb vosaltres!

El Pla de Reactivació Local té com a objectiu no deixar ningú enrere i aquest bloc de mesures dona resposta a les necessitats generades per la crisi sanitària entre els col·lectius més vulnerables de la ciutadania, especialment infància i gent gran, però no exclusivament. L’afectació als i les joves de forma transversal en diferents àmbits de la seva vida fa que també hi hagi un bloc específic de mesures que els aborda de forma específica.

Les entitats de la ciutat compten amb un paquet de mesures específiques per ajudar-les durant els propers mesos a adaptar la seva activitat a la nova situació sanitària, així com a implementar fórmules àgils i eficients de suport econòmic i de gestió administrativa que els permeti continuar sent una part fonamental de l’ADN de la ciutat.

MESURES

25. Nova línia d’ajudes socials, entre d’altres, per al pagament de lloguers

26. Potenciació de la mediació dels lloguers d’habitatges i comerços a través de l’OLH

27. Garantia d’un reallotjament d’emergència per a famílies que perdin la vivenda

28. Orientació de les famílies pendents d’un procés judicial de desnonament

29. Increment de la partida per a beques escolars a famílies vulnerables

30. Ampliació del recusos econòmics per al banc local d’aliments: el Punt Solidari de Viladecans

31. Impuls d’una targeta moneder local per gestionar els ajuts socials

32. Potenciació de l’atenció i suport a la tramitació d’ajuts d’altres administracions

33. Reforçar l'Oficina Local d'Habitatge

34. Facilitar l'accés a un recurs temporal d'emergència habitacional

35. Orientar i acompanyar les persones en un procés judicial de desnonament​

36. Ampliació del servei d’inspecció sanitària per a minimitzar riscos de salut

37. Potenciar l’Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC)

38. Establir mesures de protecció a la platja durant la temporada de bany

39. Generar programes específics de conscienciació sanitària mitjançant píndoles formatives adreçades a tots els públics i especialment als col·lectius més vulnerables davant un possible contagi.

40. Generar un protocol local en cas de pandèmia

41. Ampliació del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD)

42. Convertir el Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) en recurs d'acollida per detectar necessitats de les dones en vulnerabilitat

43. Realitzar una campanya de comunicació específica vinculada a les necessitats de les dones

44. Impulsar l’assessorament online al Servei d’Atenció Integral LGTBI

45. Incorporar elements de suport econòmic a les famílies amb infants i joves

46. Mantenir i incrementar l'abast del Pla TAC

47. Obertura el servei de Centres Oberts també a lagost

48. Reorganitzar els serveis adreçats a infants 0-3

49. Servei d’espai familiar específic per a les famílies més vulnerables

50. Activitats d’estiu per a infants garantint les mesures de protecció per facilitar la conciliació

51. Impuls de l’assessorament telemàtic amb famílies i persones amb diversitat funcional

52. Suport especial a lalumnat amb necessitats sociofamiliars vulnerables

53. Programa d’atenció als infants menors de 3 anys i a les seves famílies

54. Garantir les mesures de protecció i neteja de centres educatius durant la preinscripció

55. Generar una borsa online de cangurs voluntaris

56. Potenciació de l’assessorament juvenil en línia

57. Posar en marxa un projecte de dinamització de xarxes socials per l'acompanyament dels i les joves

58. Creació del Punt d’Escolta Afectiva per al suport psicològic estable al jovent

59. Acompanyament al voluntariat juvenil en projectes d’acció social i cultural

60. Suport a iniciatives culturals juvenils sorgides durant el confinament

61. Creació d’un espai virtual de relació i aprenentatge on desenvolupar la creativitat i aficions

62. Difusió d’hàbits de salut entre la població juvenil

63. Estudiar la viabilitat d'enfocar el carnet jove local

64. Reforç de la programació d’activitats juvenils entorn a la igualtat

65. Impuls de propostes culturals per i per a joves en línia

66. Reforç del Servei d’Atenció Domiciliària

67. Prestar especial atenció al nou Pla de Solitud a les persones que han perdut la parella

68. Fer que els casals de gent gran siguin espais segurs i on es treballin hàbits adequats a la situació actual

69. Reforçament dels serveis de teleassistència

70. Fomentar l’ús de noves tecnologies amb aplicatius simples i fàcilment manipulables per a la gent gran, per tal de millorar les seves competències digitals

71. Adoptar espais d'informació, assessorament i formació sobre mesures preventives

72. Potenciació de la col·laboració amb els centres residencials de gent gran

73. Reduir el risc d'aillament i d'exclusió social de les persones grans

74. Nova línia d’ajudes a entitats per adaptar l’activitat a la “nova normalitat” o crear projectes específics

75. Creació d’un Servei d’Atenció Integral a les Entitats

76. Impuls de la capacitació per a la tramitació electrònica amb les administracions

77. Simplificació i agilització dels procediments administratius de les entitats mitjançant la tramitació electrònica

78. Potenciació del voluntariat en vinculació amb les xarxes veïnals

79. Acompanyament a col·lectius juvenils en el disseny d’activitats de lleure estivals

80. Acompanyament a entitats en el disseny d’activitats per a la conciliació familiar a l’estiu

81. Acompanyament a les AMPA en l’elaboració de protocols d’higiene i prevenció en les activitats infantils

82. Nova línia d’ajudes per adaptar l’activitat a la “nova normalitat” amb seguretat sanitària

83. Acompanyament en l’elaboració de protocols d’higiene i prevenció per a la represa d’activitats

84. Habilitació d’espais alternatius per pal·liar la reducció d’aforament en equipaments esportius

85. Dinamització de la pràctica esportiva amb protocols d’ús segur dels espais col·lectius

86. Creació de canals informatius per compartir informació actualitzada i veraç

87. Assessorament tècnic per explorar la reorientació d’activitats

88. Impuls d’una nova eina en streaming per apropar a la ciutadania les propostes d’entitats i agents culturals

89. Adaptació de la programació de cultura popular i oci a la nova regulació

90. Programació d’una Festa Major confinada

91. Difusió d’eines web per dinamitzar l’activitat cultural

Comparteix
Opina