
La presentació del 7è Congrés de les Dones, que se celebrarà els dies 23 i 24 d’octubre a Sant Joan Despí, ha comptat amb la presència de l’alcaldessa Olga Morales, juntament amb 15 alcaldesses més de la comarca, com a referents de feminisme institucional i de la igualtat en la representació política local femenina.
Durant la presentació, les alcaldesses han abordat alguns dels principals eixos de treball del 7è Congrés de les Dones del Baix Llobregat: la violència masclista i digital, la salut i la salut sexual de les dones, la feminització de la pobresa i el sensellarisme, la bretxa salarial i de pensions, l’edatisme, les discriminacions interseccionals o la manca de corresponsabilitat en les cures.
Les intervencions han posat de manifest que, malgrat els avanços aconseguits, les desigualtats persisteixen i que, “ara més que mai, la nostra feina és més necessària que mai”. El congrés vol convertir-se en un espai de reflexió, debat i proposta per reforçar les polítiques públiques amb perspectiva feminista des del món local.


