Els infants s'imaginen l'aula dels seus somnis!

La setmana passada va tenir lloc la segona sessió del codisseny de les Smart Classroom dels centres de Viladecans. En aquesta sessió vam tenir uns protagonistes ben especials: els infants de les escoles.

Al llarg del mes que ha passat entre la primera sessió i la segona, cada escola ha dut a terme una dinàmica participativa amb els infants de 4t, 5è i/o 6è. A través d'aquesta dinàmica, cada classe escollia els 5 llocs que més li agraden de l'escola i on creu que aprèn millor. Una vegada feta aquesta dinàmica, dos o tres representants de cada aula van ser els encarregats de traslladar tota aquesta informació als seus mestres i al grup de recerca de la UOC.

La segona sessió es va dividir en tres parts. En la primera, els infants de cada escola posaven en comú els llocs triats com a preferits de la seva escola i els presentaven als seus companys/es, les mestres i al grup de recerca. D'aquesta manera, vam poder veure si hi havia llocs que coincidien en diverses aules, quin tipus d'espais són on l'alumnat creu que aprèn més, etc. Tot això ens va servir per tenir una idea d'aquelles coses bones que tenim a l'escola i que volem mantenir i/o incorporar en els nous espais d'aprenentatge.

En la segona part, vam deixar volar la imaginació. Els infants es van dividir en grup i van poder dibuixar l'aula dels seus somnis. Aquell espai perfecte on creueu que podrien aprendre molt. Van sortir espais de biblioteca, aules amb sofàs, parets i sostres de vidre... Mentrestant, els i les mestres feien una dinàmica a part per poder seguir acotant el que creuen que ha de tenir un espai d'aprenentatge ideal.

Per últim, vam fer una "mercat d'aules". Quan els i les mestres van tornar, van poder anar passant pels diferents grups d'infants. Aquests els van explicar què havia de tenir la seva aula ideal i per què creien que els ajudaria a aprendre més.

Ara, ja som un pas més a prop de tenir les Smart Classroom de les escoles codissenyades. Al gener es farà l'última sessió en la qual incorporarem també a les famílies per tal que també siguin partícips del procés de disseny.