Empreses i talent local connecten al 1r Fòrum de l'Ocupació

L’edifici Cúbic ha acollit aquest matí el primer Fòrum de l’Ocupació organitzat per l’Ajuntament en col·laboració amb la Diputació de Barcelona. Més de 750 persones s’hi han apropat amb l’objectiu de fer networking, conèixer l’oferta laboral que presentaven les 35 empreses participants i assistir als diferents tallers i ponències que s’han dut a terme. Dinou d’aquestes empreses han fet entrevistes de feina. L’alcalde Carles Ruiz i la presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor, han inaugurat la jornada.

L’alcalde Carles Ruiz ha destacat que “el meu objectiu com a alcalde és que la gent que viu a Viladecans tingui les millors oportunitats. S’està generant  molta ocupació i és clau la formació per poder accedir al mercat de treball”. També ha volgut reconèixer el treball conjunt entre Ajuntament, empreses, ciutadania i centres educatius per fer realitat aquest fòrum. “El que hem volgut fer aquí és un showroom, una mostra de tot el que estem treballant com a ciutat per orientar les persones, millorar les seves capacitats i garantir més oportunitats d’ocupació”, ha manifestat.

Per la seva banda, Eva Menor ha volgut felicitar a l’Ajuntament per la iniciativa i per tot el que fa per millorar l’ocupabilitat i generar i retenir talent. La presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació ha assegurat que aquest projecte té molt impacte “perquè es mostra a la ciutadania tot el que es fa a la ciutat de forma conjunta i perquè introdueix un concepte per mi fonamental que és l’educació i formació continua per millorar el talent. En un món en constant canvi ens hem de formar durant tota la vida” ha afirmat. 

El fòrum estava dividit en diferents espais perquè tothom pogués escollir l’activitat més idònia pels seus interessos. A la sala central del Cúbic s’han fet ponències sobre la gestió del talent i taules rodones, per exemple, sobre el futur de l’ocupació en sectors emergents o sobre el talent i l’experiència. A la resta de sales s’han organitzat tallers de benestar laboral que han tractat temes com l’autoconeixement i la intel·ligència emocional o el mindfulness i la gestió de l’estrès; s’han dut a terme xerrades d’empreses de diferents sectors i fins i tot hi havia un espai reservat per fer orientacions laborals personalitzades per part de les tècniques de formació i ocupació de Can Calderón.

Els assistents han pogut lliurar en mà el currículum a les empreses allà congregades. Molts d’ells ja tenien una entrevista programada, gestionada amb l’empresa a través de Can Calderón. “El feedback és molt més directe, de tu a tu, trencant la barrera entre empresari i demandant, i pots veure de seguida si la impressió que reben és positiva o negativa” ha comentat un dels participants. Les empreses també han valorat satisfactòriament aquesta trobada. Elsa Mauri, de WH Smith, ha volgut destacar que “és una bona iniciativa i a nosaltres ens està funcionant molt bé. Hem fet entrevistes programades a través de la xarxa Xaloc, però també han vingut candidats de forma espontània amb perfils molt bons, estem molt contents”.

35 empreses participants

El Servei de Formació i Ocupació de l’Àrea d’Ocupació i Empreses de l’Ajuntament s’ha encarregat d’organitzar l’acte. Han aconseguit més de 240 persones inscrites, 35 empreses participants (19 de les quals han fet entrevistes de feina), 245 alumnes d’instituts que han assistit a xerrades d’accés al món laboral i 37 ofertes gestionades directament al Fòrum, amb la realització de 187 entrevistes. Més de 200 persones han assistit sense inscripció.

Rosa Cañisà, tinenta d’alcalde de Comerç, Formació i Ocupació, ha comentat que fa temps que tenien ganes d’organitzar un esdeveniment d’aquesta magnitud. “L’any vinent Can Calderón fa 25 anys i volíem mostrar tot el que fem. Es tracta de donar l’oportunitat a tots de tenir un espai per trobar-se i establir llaços i oportunitats, les empreses busquen talent i les persones volen quedar-se a Viladecans a treballar”.

El Servei, juntament amb el departament de Recursos Humans, també han tingut el seu espai al fòrum per informar als visitants, com empreses generadores d’ocupació que són. La seva aspiració amb aquesta trobada ha estat impulsar i retenir el talent local, promoure la creació d'ocupació d'alta qualitat, donar a conèixer els perfils professionals més destacats i emergents a la ciutat i estimular la competitivitat empresarial.