

Últim partit de la temporada futbolística per als dos equips de la ciutat i doble èxit: la UD Viladecans jugarà la propera campanya a la nova categoria de Superlliga Catalana i el Sector Montserratina toca el seu sostre històric amb l'ascens a la Segona Catalana. No hi havia manera millor de tancar la competició.
Sense voler deixar res en mans de l'anunciada ampliació d'equips en la categoria superior, la UD Viladecans va empatar en la tornada de la promoció d'ascens (2-2) contra el Lloret, i va fer bo l'empat a un gol de l'anada. La Superlliga ja és una realitat per als súperguerrers, que es van portar de la Costa Brava el millor souvenir: l'ascens que portaven buscant un parell d'anys. I això que el matx va començar amb un gerro d'aigua freda, un gol encaixat als tres minuts. L'equip va intentar sobreposar-se però abans del descans no només va ser incapaç d'anotar sinò que va encaixar una segona diana. Però l'equip, aferrat a l'èpica, no volia perdre el tren de la Superlliga. El primer bitllet el va 'comprar' Biel al minut 62 i tot just deu minuts més tard l'àrbitre va xiular un penal que un Espi amb molta sang freda no va fallar per catapultar l'equip al millor viatge somiat en un partit que suposava el retorn de Matallin després d'una llarguíssima lesió i, també, el comiat dels camps de Santolalla. La cirereta, la renovació del míster Alberto Triguero anunciada en acabar el partit.
Però si l'alegria blanc-i-vermella era gran, no genysmenys ho va ser la de la marea blava del Sector Montserratina. El patiment de l'última jornada de la temporada anterior, quan l'ascens es va escapar en el darrer instant, va quedar en en el record. L'equip no va voler ensopegar en la mateixa pedra i va sortir en el seu últim partit a per totes. Una gran golejada al camp del Begues (0-5), amb totes les dianes en la primera meitat, van permetre un passeig triomfal del Sector, que depenia de si mateix per ser campió y ascendir. Al bagatge de l'equip queden els 126 gols a favor (el segon millor atac dels 317 conjunts de la Tercera Catalana), les 14 victòries consecutives per tancar la temporada (queda molt lluny la seva última derrota, el 17 de desembre!) i el trofeu per a Adrian López com a pitxitxi de tota la categoria, amb 45 dianes. De vegades, quan els desitges molt un pla, es compleixen, i aquest equip no ha deixat de somiar en cap moment de la temporada amb el rescabalar-se de la decepció del 2022, tot i que només es va posar líder en la penúltima jornada de lliga en la seva disputa increíble amb la UD Viladecans 'B', que ara ha d'esperar una decisió de la Federació Catalana sobre els ascensos compensats per veure si també té el bitllet per a la Segona Catalana.
Més enllà del futbol, amb gairebé tota la resta d'esports ja de vacances, els dos séniors del Club Beisbol Viladecans van tancar la primera fase de la màxima competició estatal amb la tranquilitat dels deures fets, ja classificats per a la fase final. Les noies van perdre el doble duel en softbol al camp del veí CB Sant Boi. El primer duel va estar molt igualat, però les santboianes es van imposar per un ajustat 2-0. En el segon partit, les locals es van agradar i van vèncer més clarament per 7 a 0, per amarrar la segona plaça a la classificació. Les viladecanenques acaben sisenes, la darrera plaça que dona bitllet per seguir immerses en la lluita pel títol de la Lliga Nacional de Softbol.
Per la seva part, els nois van igualar la sèrie amb el San Inazio de Bilbao, després de guanyar el primer duel per un contundent 11 a 2 i perdre el segon per un ajustat 3 a 5, tot i tenir aprop la remuntada després d'anar perdent per 0-4 bona part del matx. Així, l'equip no va poder assaltar la tercera plaça de la classificació i arrencarà la fase d'ascens amb un balanç neutre (arrastrant cinc triomfs i cinc derrotes contra els rivals classificats). El seu objectiu serà quedar entre els quatre primers per guanyar-se un lloc a la Copa del Rei.


