L'Ajuntament actua per sensibilitzar sobre les persones sense llar

Al voltant del Dia Mundial de les Persones Sense Llar (27 de novembre) l’Ajuntament va organitzar dues accions per sensibilitzar sobre aquesta situació.  

Per una banda, Can Calderon va acollir una jornada amb gairebé un centenar de professionals de l’Ajuntament, la Generalitat, els ambulatoris de la ciutat, Cáritas i Creu Roja que treballen directament amb les persones sense llar. Al llarg d’un matí van  reflexionar sobre els impactes que es produeixen en les persones a tots els nivells (salut física, mental, emocional) quan viuen al carrer. 

Aquesta jornada va ser promoguda per la Comissió del Sensellarisme, que està formada per la Policia Local, Protecció Civil, els serveis de Salut, Convivència i Civisme, Espai Públic i Serveis Socials, l’Oficina Local d’Habitatge, Creu Roja i Cáritas. Aquesta comissió es reuneix una vegada al mes per compartir informació sobre casos, actualitzar dades i valorar el treball realitzat i fer seguiment de les persones sense llar. 

Reunió amb els Còmplices del Civisme

Còmplices pel civisme

També en aquest sentit, les persones que formen part de Còmplices pel Civisme i que fan d’altaveu al seu entorn per cuidar de la ciutat i estendre el civisme van rebre informació sobre com es treballa des de l’Ajuntament el sensellarisme. 

En aquesta trobada, a més de sensibilitzar sobre la situació també es va explicar el model d'atenció i els recursos disponibles a la ciutat per atendre a les persones sense llar.