Les Smart Classrooms de Viladecans es posen en marxa!

Com tots sabem, l'educació canvia i amb ella han de canviar les aules, les escoles i tots els espais d'aprenentatge. Aquest moment educatiu ens porta a la necessitat de creació de nous espais d'aprenentatge que permetin combinar activitats d'aprenentatge centrades en la indagació i en la participació activa de l'estudiant en el seu propi procés d'aprenentatge, utilitzar les noves tecnologies digitals i adaptar-se estructuralment a aquestes noves metodologies d'aprenentatge.

És per això que aquest curs iniciem un projecte per a crear nous espais d'aprenentatge als centres educatius de primària de la ciutat a través d'un procés de codisseny d'aquests conjuntament amb docents, alumnat i famílies. Tot aquest procés de codisseny es farà amb l'acompanyament del grup de recerca "SmartClassroom Project", el qual està coordinat per Guillermo Bautista de la UOC.

Al llarg de l'últim trimestre del curs passat, el grup de recerca va visitar totes les escoles que formaran part d'aquest projecte per tal de conèixer el projecte educatiu de cadascuna i veure totes les aules i els espais de cada escola. En aquesta primera reunió es va decidir sobre quin espai es treballarà i es farà el disseny al llarg d'aquest curs.

Aquest curs 19-20, es faran 3 sessions de codisseny. En aquestes sessions participaran docents, infants i família. Al llarg d'aquestes sessions i amb la guia del grup de recerca, es dissenyarà la transformació de l'espai educatiu escollit tenint en compte les necessitats de totes les persones involucrades, el projecte educatiu i les metodologies que es fan servir a cada escola.

La idea és que la transformació d'aquesta primera aula sigui una empenta per tal que, per una banda, tots els centres educatius prenguin consciència que la transformació educativa en quanta metodologia ha d'anar també acompanyada de transformació física dels espais d'aprenentatge, i per altra banda, els centres comencin una reflexió conjunta sobre els seus espais en concret i com aquests responen a les necessitats i metodologies que fan servir.