Més prevenció i reforç de l'educació contra l'incivisme

L'Ajuntament va renovar al febrer l'Ordenança de Convivència i Civisme, l'eina per prevenir i actuar contra comportaments incorrectes. La norma incideix en la prevención i en potenciar les mesures alternatives per a sancions lleus. Així, la primera conseqüència d'una infracció no seria una sanció econòmica, sinó la mediació o el rescabalament personal o a la comunitat. Olga Reyes, tinenta d'alcaldessa de Convivència, apunta que les mesures alternatives "tenen una dimensió restaurativa que crea consciència i reforça la comunitat".

Encara i això, el número de sancions s'incrementen fins a arribar a gairebé un centenar amb la finalitat d'incorporar noves realitats, mentre que els imports també s'actualitzen per ser més disuassius: ara la multa més alta és de 3.000 euros en lloc de 901 euros.

Entre les noves infraccions hi ha, per exemple, les molèsties pel risc de plantes als balcons o pels orins de gossos, els comportaments discriminatoris, ignorar indicacions d'agents de civisme o la sol·licitud o oferiment de serveis sexuals retribuïts al carrer.