Més de 700 alumnes de l’ESO i batxillerat participen en l’Estratègia Viladecans 2030

Una de les temàtiques que s’estudia en els diferents centres educatius de Viladecans és l’Agenda 2030, aprovada pels 193 estats membres de l'ONU com a resposta a la necessitat internacional de fer front als reptes globals de la humanitat i que es concreta en disset Objectius de Desenvolupament Sostenible.

A Viladecans s’inicia ara l’adaptació de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i les principals agendes urbanes internacionals i espanyola a l'estratègia de desenvolupament local.

En aquest context, Viladecans es planteja desenvolupar, entre totes i tots, l’Estratègia Viladecans 2030 i l’Agenda Urbana Local (AUL) per mitjà de diferents accions i processos participatius amb cada un dels col·lectius i edats, entre ells els tallers per a joves, realitzats en diferents centres educatius de la ciutat i en els quals participen 700 alumnes de l’ESO i batxillerat, dividits en 32 grups.

Durant els tallers, que han estat dinamitzats de forma virtual però s’han realitzat, per part d’alguns grups a classe i per part d’altres per mitjà de la plataforma Zoom, els alumnes han fet les seves aportacions sobre com s’imaginen la Viladecans del 2030, segons l’eix específic que els tocava treballar, ja que, per elaborar les dues agendes, s’utilitzen com a base els quatre eixos clau de la ciutat: estil de vida saludable i qualitat de vida, dinamització econòmica, transició ecològica i innovació educativa, més la resiliència, un nou eix, derivat de la situació actual per la COVID i possibles emergències futures. A més dels reptes específics de l’Agenda Urbana, que són el model de ciutat, la mobilitat i l’habitatge.