El nou govern municipal s'organitza en tres grans àmbits

El primer decret del nou mandat municipal encapçalat per l’alcalde Carles Ruiz ha estat per definir l’estructura política del govern de la ciutat, conformat pels 11 regidors del PSC i els 2 d’ICV-EUiA. L’organigrama se simplifica, apostant per l’organització en amplis àmbits de govern, encapçalats per un tinent d’alcalde, amb l’objectiu de prioritzar la promoció econòmica de la ciutat i els serveis a la ciutadania.

L’àmbit de Presidència, que agrupa tots els serveis interns i de govern i la direcció estratègica, té al capdavant a Joaquín Guerrero, primer tinent d’alcalde; l’àmbit de Serveis a la Ciutadania, que inclou tots aquells de prestació de serveis i la cura de l’espai públic, està gestionat per Verónica Arasil, tercera tinenta d’alcalde, i l’àmbit de Promoció de la Ciutat, que comprèn la promoció econòmica, la planificació territorial i la sostenibilitat mediambiental, està liderat per Pere Gutiérrez, quart tinent d’alcalde.

Altres tres regidors de l’equip de govern seran també tinents d’alcalde amb dedicació completa: José Luis Atienza, segon tinent d’alcalde i regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat i de Cultura i Patrimoni; Elena Alarcón, cinquena tinenta d’alcalde i regidora d’Empreses i Ocupació i de Serveis Generals Interns; i Gisela Navarro, sisena tinenta d’alcalde i regidora de Polítiques d’Innovació, d’Educació i de Salut i Consum.

L’organigrama compta, de nou, amb un referent territorial a cada Districte de la ciutat: Rosa Cañisá s’estrenarà com a regidora del Districte I (que configura els barris Antic, Sales, Sant Jordi-Gabrielistes, Torre-roja i Campreciós); Anselmo Sánchez repetirà al Districte II (format pels barris de la Montserratina, Mas Ratés, El Ginestar i l’Eixample), i Joaquín Guerrero s’encarregarà per primera vegada de la regidoria del Districte III (conformat pels barris de Poblat Roca, Can Palmer, Can Sellarès, l’Alba-rosa, Can Guardiola i el Torrent Ballester).

La resta de regidors i regidores de l’equip de govern s’encarregaran de diferents àrees:

  • Carme Gimeno, regidora de Comerç i Turisme i de Gent Gran
  • Daniel Gutiérrez, regidor de Serveis Socials
  • Jordi Mazón, regidor de Mobilitat
  • Richard Calle, regidor d’Esports
  • Anselmo Sánchez, regidor de Policia i Protecció Civil

Creació de 4 comitès estratègics interdepartamentals

L’organització política municipal comptarà també amb quatre nous comitès estratègics interdepartamentals, coordinats per la tinent d’alcalde Gisela Navarro i liderats cadascun d’ells per un dels regidors del govern: Tecnologia i Smart City, liderat per Pere Gutiérrez; Hàbitat i Gestió del Territori, encapçalat per Jordi Mazón; Social i Comunitari, dirigit per Verónica Arasil, i Innovació Educativa, a càrrec de la pròpia Gisela Navarro.

Entre les novetats de la nova organització, hi ha la vinculació entre Seguretat i Convivència, perquè Policia Local i Civisme treballin més estretament; així com la creació d’un servei d’Igualtat d’Oportunitats que agrupa Educació, Serveis Socials, Salut i Igualtat de Gènere.

Afegeix un nou comentari

* Camps obligatoris