La Seu Electrònica implementa nou sistema d’accés

Gestionar tràmits municipals amb l'Ajuntament de Viladecans des de casa ara és més fàcil que mai. La Seu electrònica de Viladecans posa a disposició de les persones físiques i jurídiques, un nou sistema d'identificació: la plataforma VALID del consorci AOC. Es tracta d'un sistema més fàcil d'usar i amb més opcions de certificats digitals per a la ciutadana o ciutadà, el qual estarà disponible per qualsevol dels 135 tràmits que actualment es poden fer de forma telemàtica.

Identitat digital en 5 minuts

Amb la implementació de la plataforma VALID a la Seu Electrònica i a la Carpeta Ciutadana, la ciutadania pot tramitar àgilment amb els certificats habituals com són el DNI electrònic, el Ceres de la  Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o l’idCAT, i a més, amb altres més còmodes d’adquirir per a la usuaria o usuari com el Sistema Cl@ve o l'idCAT mòbil.

Aquest últim, l'idCat mòbil, pot obtenir-se amb gran facilitat en només 5 minuts i fent servir la targeta sanitària, el DNI i el telèfon mòbil personal. 

 

Una Seu que s'adapta

D'ençà que es va posar en marxa l'estat l'alarma, i amb l’atenció presencial de l’Oficina Viladecans Informació suspesa, el consistori ja havia introduït canvis urgents en la seva Seu Electrònica per tal de substituir el procés presencial de tramitació. En aquest sentit,  poc després d’aquest, es va instaurar un sistema per permetre a les persones físiques fer gestions inajornables, com el justificant de convivència i el volant de convivència. Tanmateix  es va potenciar la comunicació de l’oficina a través del correu electrònic .

En un panorama en que les autoritats sanitàries recomanen reduir al màxim la presencialitat i que es preveu que s’allargui en el temps, l’Ajuntament ha començat a implementar estratègies per agilitzar els tràmits en línia que ja s’estaven estudiant i que amb la situació actual s’han convertit en necessàries.

Formació TIC per familiaritzar la ciutadania amb la tramitació

L'Ajuntament va començar el 28 d'abril el webinar setmanal 'Amb les TIC és més fàcil', per ajudar a la ciutadania a dominar les tecnologies i eines en línia i a registrar-se en els sistemes d'accés electrònic als serveis públics i aprendre a utilitzar-los.

Per obrir aquest cicle de webinars, la primera sessió ja va estar centrada en el funcionament de la Seu i en l'obtenció del certificat digital del Sistema Cl@ve.