
L’Ajuntament vol passar pàgina ràpid als mals de la sequera en el verd urbà. Durant més d’un any i mig, no es va poder plantar cap arbre i, encara pitjor, més de 400 van morir per la falta de pluges des del 2020.
Ara, arrenca el camí invers. En la campanya ‘Cap escocell sense arbre’, l’Ajuntament plantarà 450 arbres fi ns a la primavera. La iniciativa va començar al desembre i s’entén per gran part de la geografia local. I és que pocs barris queden al marge de la sequera i d’altres problemes que acaben amb la vida dels arbres, com plagues, impactes de vehicles o orins de gossos. De fet, en un any normal, ja es reposen més d’un centenar. Per al proper hivern es deixa la reposició d'arbres en parcs i places.
Espècies adequades al clima
Als carrers es podran veure ara més ipés, moreres de paper, arbres del foc, acàcies del Japó, sapindes de la Xina o ginkos. Es tracta d'espècies que es poden adaptar bé al canvi climàtic que patim i al que vindrà, amb temperatures altes i sequeres perllongades.
En algun cas no es pot reposar l’arbre a l’escocell perquè la feina per retirar les arrels profundes pot afectar les xarxes de serveis. Aquests escocells es taparan o s’hi buscaran alternatives per complir amb la regla aplicada per l'Ajuntament en el seu Pla de Renaturalització Urbana de que tothom pugui veure com a mínim tres arbres des de casa.
El pla promou la biodiversitat com la salut i el benestar de les persones. I és que els arbres redueixen l’efecte illa de calor que escalfa les ciutats, milloren la qualitat de l’aire i beneficien la salut mental.


