
Fins a 375 alumnes de deu escoles de la ciutat han participat, durant els mesos d’abril i maig, a la Lliga dels Llibres del curs 2024-2025, conclosa amb la final del 23 de maig celebrada a la Biblioteca de Viladecans. El joc, l’objectiu del qual és fomentar la lectura entre els escolars, ha posat a prova el coneixement de les classes de 4t de primària sobre els nou llibres que s’han hagut de llegir durant el curs: ‘Animalotes 1 i 2’, ‘Els perseguidors de paraules’, ‘Fora disfresses’’, Paraulotes de les Fines’, ‘Miss Cat: El cas del Follet Verd’, ‘Diari d'un Gat Assassí’, ‘La societat dels exploradors’’, La invasió dels lladres de vàters’, ‘L'Òscar i el Rusca: la sopa de lletres’.
El funcionament de la Lliga es basa en què cada classe compta amb un representant que, amb l'ajuda dels seus companys i companyes de classe, respon les preguntes formulades. El grup amb més respostes correctes passa a la següent fase, fins a proclamar-se guanyador a la gran final. El grup campió d’enguany ha estat la classe de 4t B del Col·legi Sant Gabriel, després d’una molt disputada ronda amb el 4t B del Col·legi Sagrada Família: només dues preguntes encertades per sobre. A banda d’aquests, els altres centres participants han sigut el Col·legi Santo Tomás, l’Escola Creixen Goar, el Teide Col·legi Internacional, l’Escola Enxaneta, l’Escola El Garrofer, l’Escola Can Palmer, l’Escola Mediterrània i l'Escola Montserratina.
L'activitat culminarà amb una cloenda el dia 3 de juny on tots els i les alumnes participants acudiran a la Gimcana de la Lliga dels Llibres, on tindran l'oportunitat de jugar tots junts i juntes a diversos jocs sobre els llibres que s'han llegit durant aquests dos mesos.


