
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) posa en marxa les obres per renovar la plaça Saint Herblain, cosa que permetrà un espai més sostenible i accessible, sent un exemple de lluita contra l'efecte illa de calor a l'estiu, és a dir, l'impacte del sol en grans superfícies asfaltades que augmenten unes temperatures cada vegada més altes. Els canvis formen part del Pla d’Inversions de Proximitat, per millorar els serveis públics i la qualitat de vida als barris.
Els treballs incorporaran a la plaça 123 nous arbres, 140 m² d'arbustos i un 80% de superfície drenant, a més de comptar amb un circuit destinat a les persones amb mobilitat reduïda. L'adequació de l'espai suposarà guanyar un nou refugi climàtic per a la ciutat, amb zones d'ombra que refresquin les nits d'estiu i alhora resilients a l'actual realitat mediambiental, ja que els arbres redueixen la contaminació en absorbir-la.
A més, el procés permetrà millorar la recollida d'aigües pluvials, que s'incorporaran a la xarxa municipal de reg per a alimentar al verd de la plaça. Així mateix, s'aprofita per a millorar l'enllumenat amb la finalitat d'afavorir la seguretat als recorreguts i per a donar més espai a la zona de jocs infantils.
La naturalització urbana és una de les accions previstes per l'Ajuntament en la seva Estratègia 2030 dins la Missió Clima, assumint el compromís de convertir-se en una ciutat neutra de diòxid de carboni l'any 2030, i negativa el 2050. Les obres, amb una durada prevista de 5 mesos, no afectaran la mobilitat dels veïns i veïnes del barri ni l’activitat comercial de les empreses, el que garantirà l'accés als guals privats en tot moment. La inversió de l'autoritat metropolitana és de 384.000 €.


