Comencen les tasques de naturalització de la plaça Saint Herblain

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) posa en marxa les obres per renovar la plaça Saint Herblain, cosa que permetrà un espai més sostenible i accessible, sent un exemple de lluita contra l'efecte illa de calor a l'estiu, és a dir, l'impacte del sol en grans superfícies asfaltades que augmenten unes temperatures cada vegada més altes. Els canvis formen part del Pla d’Inversions de Proximitat, per millorar els serveis públics i la qualitat de vida als barris.

Els treballs incorporaran a la plaça 123 nous arbres, 140 m² d'arbustos i un 80% de superfície drenant, a més de comptar amb un circuit destinat a les persones amb mobilitat reduïda. L'adequació de l'espai suposarà guanyar un nou refugi climàtic per a la ciutat, amb zones d'ombra que refresquin les nits d'estiu i alhora resilients a l'actual realitat mediambiental, ja que els arbres redueixen la contaminació en absorbir-la.

A més, el procés permetrà millorar la recollida d'aigües pluvials, que s'incorporaran a la xarxa municipal de reg per a alimentar al verd de la plaça. Així mateix, s'aprofita per a millorar l'enllumenat amb la finalitat d'afavorir la seguretat als recorreguts i per a donar més espai a la zona de jocs infantils. 

La naturalització urbana és una de les accions previstes per l'Ajuntament en la seva Estratègia 2030 dins la Missió Clima, assumint el compromís de convertir-se en una ciutat neutra de diòxid de carboni l'any 2030, i negativa el 2050. Les obres, amb una durada prevista de 5 mesos, no afectaran la mobilitat dels veïns i veïnes del barri ni l’activitat comercial de les empreses, el que garantirà l'accés als guals privats en tot moment. La inversió de l'autoritat metropolitana és de 384.000 €.