
Dos centenars de persones es van reunir dimarts 1 de març a la plaça de la Vila per demanar la fi de la guerra a Ucraïna, iniciada el passat 24 de febrer per Rússia després d’una acumulació militar a les fronteres i del reconeixement de les repúbliques autoproclamades de Donetsk i Luhansk. Durant l’acte, els i les portaveus dels grups polítics amb representació al Ple van llegir la declaració institucional de suport a la societat ucraïnesa i en defensa de la pau, aprovada en la passada sessió de febrer.
A la declaració es recull la “denúncia i condemna per aquesta acció militar” que suposa “una vulneració flagrant del Dret Internacional” i es lamenten les conseqüències “humanitàries, econòmiques, polítiques i ambientals, sobre Ucraïna, Europa i també a escala mundial, alhora que posa fi a anys d’esforços per trobar una solució pacífica al conflicte de la regió ucraïnesa de Donbàs”. També es posa de manifest que la societat i el municipalisme tenen un compromís amb la pau i reclama la diplomàcia com a via per resoldre el conflicte.
Per acabar, la declaració apunta que “a Viladecans som de la cultura de la pau, la tolerància, la justícia, la llibertat, la democràcia i el respecte entre els pobles” i rebutja “la guerra absurda declarada a causa dels interessos polítics i econòmics del règim de Vladimir Putin, que no és democràtic”.
La concentració estava convocada per tots els ajuntaments de Catalunya, a través de la Federació de Municipis de Catalunya i l’Associació Catalana de Municipis.


