Hackathon

Reptes aeroportuaris

Els dies 2, 3 i 4 d'octubre posem en marxa la 2ona Hackathon de Viladecans.

Aquesta edició la farem on line mitjançant el treball en equip en remot, la celebració de webinars i formacions interactives.

Posarem a la teva disposició les següents eines

  • Plataforma de connexió i treball: Discord
  • Plataforma formativa: Webex
  • Formació tecnològica (sectorial, IoT-tracking, ús d'APIS de dades aeroportuàries)
  • Píndoles model de negoci, presentació (canvas, pitch)
  • Accés a repositoris d'informació interessant per al desenvolupament de projectes
  • Possibilitat d'utilització del laboratori IoT de VIE per a prototipar (amb cita prévia posterior a l'esdeveniment).

Aquesta edició la dedicarem a identificar solucions tecnològiques que donin resposta als grans reptes del sector aeroportuari

Proposem aquests:

Repte 1: Sostenibilitat i canvi climàtic

Es tracta de trobar i desenvolupar solucions tecnològiques que permetin fer uns aeroports més sostenibles i més respectuosos amb el medi ambient. Com?

  •  De quina manera solucions tecnològiques basades en les dades poden apropar-nos a un aeroport més green, circular i responsable?
  • Quines millores es poden desenvolupar en els sistemes de climatització per reduir la factura energètica sense reduir el confort dels viatgers?
  • Quines innovacions es poden incorporar en la il•luminació tenint en compte les energies renovables?
  • Ús de vehicles elèctrics i autònoms  tant en les instal·lacions internes com externes de l'aeroport. Amb quines finalitats a més de la reducció de despesa i contaminació? Zones de càrrega? Fonts de combustibles no contaminants, quines? On ubicar-les? 
  • Quines solucions podem oferir que contribueixin al compliment de les mesures higièniques i de seguretat dels passatgers i, al seu torn, siguin respectuoses amb el medi ambient?

Repte 2: Experiència d'usuari

Millorar l'experiència dels passatgers i la seva seguretat mitjançant les noves tecnologies. Se t'acudeixen idees?

  • Com  donar servei al viatger des que surt de casa seva, arriba a l’aeroport, aparca (o no), factura, espera i s'entreté a la terminal, consumeix (o no) i finalment embarca. 
  • Tecnologies que puguin tenir permanentment informat al viatger sobre les possibles incidències dels vols, dels accessos, de la climatologia en cas que influeixi en els horaris dels vols.... 
  • Tecnologies que permetin a l'usuari estar informat in-time de l'estat dels vols i possibles canvis derivats de la COVID19.
  • Tecnologies que permetin a l'usuari estar informat de les mesures de seguretat i higiene que ha de prendre en cada aeroport
  • De quina manera millorar l'experiència de vol del passatger i augmentar la seva valoració? Com recollir aquesta valoració de forma immediata?
  • La digitalització i les dades poden millorar els accessos de seguretat  Es poden crear sistemes d’informació que siguin dinàmics, que permetin les entrades d'una manera més àgil i simplificada?
  • Repensar i idear nous models d’oci digital a la terminal, o incrementar les vendes en restauració i activitat comercial de la terminal.
  • Enviar informació personalitzada i apropiada als seus interessos als passatgers,en temps real.  Per a què? Com?

Repte 3: serveis de handling

L'excelència en els serveis d’assistència en terra o handling és una part important de l'experiència positiva del viatger envers l'aeroport. Poden les tecnologies facilitar les activitats d'atenció al viatger, els equipatges, la facturació, la recollida ..?

  • Com gestionar tecnològicament i d'una manera eficient, coordinada i segura la gran quantitat d'equipatges que es facturen en un marge curt de temps com és l'embarcament?
  • Com ens assegurem de la no-transmissió del COVID19 mitjançant l'equipatge i el seu maneig?
  • Es pot donar al passatger informació actualitzada, o fins i tot en temps real, sobre la ubicació de la seva  maleta? Com?
  • Com evitar les pèrdues d'equipatges en les connexions alliberant al passatger de recollir per després tornar a facturar?
  • Solucions per gestionar el viatge de persones amb mobilitat reduïda, grans discapacitats, excés de pes, etc d'una manera eficient respectuosa i sense sorpreses o improvisacions.
  • Es pot millorar la manera en què han de viatjar les mascotes?

No importen els teus coneixements sobre el sector, el que importa és la teva energia, la teva capacitat per idear i imaginar solucions innovadores i disruptives. Busquem interès per crear un equip motivat que permeti desenvolupar un nou projecte basat en algunes de les tecnologies que us proposem per resoldre aquestes situacions: la intel•ligència artificial, assistents virtuals, el big data, l’IoT, el tracking o la robotització i automatització de processos...

La resta la posarem nosaltres. Un equip d’experts us ajudaran durant tota la jornada a donar forma a la vostra idea perquè pugueu fer-la realitat.

ACTUALITZACIÓ DE SETEMBRE

Un altre motiu per participar a l'Aerohackathon: 

 Els participants podràn accedir a la selecció de 5 places pel programa d'acceleració Airport 4.0 que l'Ajuntament de Viladecans i el programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya llencen aquesta tardor.

Airport 4.0 ofereix: formació de 128 hores en tecnologia, innovacio i gestió empresarial de la ma d'experts del sector aeroportuari i tecnològic, i tutoria especialitzada per tal de dissenyar projectes que donin resposta als reptes dels aeroports mundials.

Necessites més informació?

Posa't en contacte amb nosaltres: [email protected], Telèfon 93 635 18 04

 

Participa els dies 2, 3 i 4 d'octubre i deixa volar la teva imaginació.

Organitza

Amb la col·laboració

Comparteix
Opina