Fomentar la lectura a través d’un concurs de booktrailers

L'alumnat de 3r d'ESO de l'Institut Sales ha treballat durant aquest curs el foment de la lectura mitjançant un concurs de booktrailers, uns vídeos curts que pretenen que els futurs lectors que vegin el vídeo tinguin ganes de llegir el llibre del qual parla.

Amb l'acompanyament d'en Carles Alcoy i d'en Oriol Guanyabens, l'alumnat ha pogut gaudir de quatre sessions en els quals han après que és un booktrailer i descobert quins són els aspectes que s'han de tenir en compte per a la realització d'aquest com per exemple com captar la implicació emocional del públic.

Per tal de realitzar el seu booktrailer, l'alumnat s'ha dividit en grups i han triat un llibre que s'han llegit i treballat conjuntament. Després, han pogut crear el guió del seu booktrailer i pensar quins plans necessitarien gravar. A més, també ha calgut designar diferents papers com els d'actor o actriu i, finalment, s'ha pogut dur a terme la gravació i posterior producció del vídeo.

La realització d'aquesta activitat, a més de fomentar la lectura, permet desenvolupar diferents competències com són el treball en equip, la creativitat, la competència digital o la maduresa comunicativa.

Tots els booktrailers presentats han passat unes semifinals i els finalistes han estat avaluats per un jurat popular, un jurat de professorat i un jurat de personal de la Biblioteca de Viladecans i l'Ajuntament de Viladecans. El passat dijous 3 de juny, ha tingut lloc l'entrega de premis en els quals han destacat les següents produccions:

- La torre, realitzat per Mariona Manchón, Ismael Rachdi, Denis Catalàn i Guillem Vendrell.
- Delirium, realitzat per Miriam González, Lucía Berrueta, Valeria Hilazo i Tania Torreño.
- Desconexión, realitzat per Pau Figueras, David Jiménez, Ismael González, Joan Olmedo i Daryl Garrigós.
- El arte de ser normal, realitzat per Xènia Sánchez, Anne Gómez, Nil Mazón i Marta Campás.

A més, els premis a millor interpretació femenina i masculina han estat per Martina Cotarelo, per Pulsaciones, i per Denis Catalán, per La torre, respectivament.

Aquest taller forma part del #POEFA del institut, Projectes amb oportunitats d'èxit educatiu a favor de l'alumnat en centres educatius públics de Catalunya, de titularitat del Departament d'Educació, en el marc del Programa operatiu d'ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020. Aquest projecte és finançat pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu (FSE).