S'impulsa la capacitació digital de la ciutadania per a fer tràmits administratius i cercar feina

L’Ajuntament encetarà a partir del 28 d’abril el webinar setmanal 'Amb les TIC és més fàcil', per ajudar a la ciutadania a dominar les tecnologies i eines en línia i a registrar-se en els sistemes d’accés electrònic als serveis públics i aprendre a utilitzar-los. La pandèmia per la COVID-19 ha obligat a canviar molts hàbits, també pel que fa a la nostra relació amb el món digital. El tancament de l’atenció presencial de les administracions fa que les gestions en línia siguin una opció prioritària, però molta gent no disposa dels certificats per accedir als serveis de tramitació de les administracions i, algunes persones, fins i tot desconeixen quines eines tenen al seu servei en línia per ajudar-les en àmbits com, per exemple, la recerca d’ocupació.

Cada dimarts es farà una sessió del webinar, amb una durada d’una hora, que es podrà seguir per Internet a les 10 del matí. La formació és impartida per personal del centre municipal de promoció econòmica Can Calderon, que forma part del Servei d’Ocupació i Formació de l’Ajuntament. La iniciativa s’emmarca dins del servei municipal de formació e-learning de l’Aula Oberta. Les persones interessades poden inscriure’s a través del correu electrònic [email protected] o trucant al 93 635 18 04.

Una eina digital molt útil per a la ciutadania

Per obrir aquest cicle de webinars, el 28 d’abril, la primera sessió estarà centrada en l’obtenció del certificat digital del Sistema Cl@ve, per identificar-se davant l’Administració sense haver de tenir lector de DNI electrònic ni certificat electrònic. Es tracta d’un sistema simplificat, àgil i unificat per a l’accés de la ciutadania als serveis públics, que permet no haver de recordar claus diferents per accedir als diversos serveis.

Així mateix, en aquesta primera sessió  s’explicarà el funcionament de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, que permet fer una vintena de tràmits sense haver d’anar presencialment a les oficines municipals.