Viladecans implica a infants i joves en l'Estratègia Viladecans 2030 i l'Agenda Urbana Local

Viladecans compta amb dos documents que han de permetre a la ciutat aconseguir els objectius impulsats per l'Agenda 2030 de les Nacions Unides i l'Agenda Urbana Espanyola: l'Estratègia Viladecans 2030 i l'Agenda Urbana de Viladecans. L'Estratègia Viladecans 2030 identifica i contextualitza els reptes de ciutat en l'horitzó 2030, i l'Agenda Urbana de Viladecans s'encarrega d'abordar aquests reptes des de cadascuna de les accions que es proposen.

 Per tal de poder assolir els objectius que la ciutat s'ha plantejat a cada repte és essencial la participació de tots els agents del municipi. Per tal d'implicar a infants i joves s'han plantejat dos projectes a través dels quals poden reflexionar i suggerir solucions als reptes plantejats.
Per als més petits, s'ha editat un conte anomenat "L'Agenda Urbana, tenim una missió" en el qual acompanyem un nen i una nena que descobreixen que un porquet malvat vol amagar l'Agenda Urbana dels ciutadans. Amb ells, coneixem diferents personatges i resolem els reptes que se'ns plantegen fins que assolim salvar la ciutat del porquet i millorem la nostra ciutat a partir de petits gestos i amb l'ajuda de tothom. El conte es pot gaudir en diferents formats (físic, digital, audiollibre, vídeo i fins i tot representació teatral!) i estarà disponible a la biblioteca municipal i a les biblioteques de barri.

Per als joves de 12 a 18 anys, es van crear 5 tallers de vídeo podcast dins de la programació del 'F’Estiu Jove' duta a terme al juliol per tal de buscar Change-makers, és a dir, persones que volen impulsar un canvi en la ciutat. En cada taller es va convidar a 4 o 5 joves de la ciutat que volguessin donar la seva opinió sobre temes com l'economia circular, si volem un món digital o quines seran les professions del futur. Amb aquest vídeo podcast, s'han creat diferents unitats didàctiques que permetran portar aquests debats a l'aula i poder-ho treballar des dels diferents centres de secundària.

Els dos projectes són finançats a través del MITMA (Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana).